וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסובייטי האחרון חוזר: גורבצ'וב מקים מפלגה

30.9.2008 / 0:07

נשיא ברית המועצות לשעבר מקים מפלגה חדשה ביחד עם מיליונר רוסי, שתתמודד בבחירות לפרלמנט. "נקדם רפורמות חוקתיות"

האם נשיאה האחרון של ברית המועצות חוזר? המנהיג הסובייטי לשעבר וחתן פרס נובל לשלום, מיכאל ג'ורבצ'וב, מאחד כוחות עם המיליונר הרוסי אלכסנדר לבדב, ויחד יקימו מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הבאות לפרלמנט, כך הודיע אתמול (שלישי) לבדב באתר האינטרנט שלו. לדבריו, המפלגה תיקרא "המפלגה הדמוקרטית העצמאית".

גורבצ'וב בן ה-77, זכה ב-1990 בפרס נובל לאחר שאיפשר את ההפיכות שהביאו לפירוקה של ברית המועצות הקומוניסטית, ולעלייתן של דמוקרטיות במדינות מזרח אירופה. למרות שהוא זוכה לאהדה רבה במערב, בארצו שלו הוא סובל מחוסר פופולריות משווע, שהביא לו בבחירות של 1996 רק חצי אחוז מקולות הבוחרים.

"גורבצ'וב העניק חירות לעמנו, אך אנחנו לא יודעים איך להשתמש בה", כתב לבדב באתרו. הוא ציין כי המפלגה תקדם רפורמות חוקתיות וכלכליות, ותקדם את חופש העיתונות. לדבריו, המפלגה בעד "פחות קפיטליזם" ויותר מעורבות של הפרלמנט בענייני המדינה.

מיכאיל קוזנצוב, סגן יו"ר איגוד הסוציאל דמוקרטים (ארגונו הפוליטי של גורבצ'וב), הבהיר כי מטרתה העיקרית של המפלגה החדשה אינה זכייה במושבים בפרלמנט, אלא הקמתה של מפלגה חדשה ועצמאית. גורבצ'וב עצמו סירב להגיב על הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully