וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם עשוי לדון ביכולת האטומית הישראלית

30.9.2008 / 1:39

מדינות ערב בגיבוי אירן דורשות מהסוכנות לאנרגיה אטומית לדון בגרעין הישראלי. ישראל ביקשה למחוק את הנושא מסדר היום

ישראל גינתה אמש (שני) ניסיון מחודש של מדינות ערביות לבודד אותה באסיפה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם. מדינות הליגה הערבית, בתמיכת אירן, מתכוונות להעלות לדיון הצעת החלטה שנקראת "יכולותיה הגרעיניות של ישראל" וקוראת לכל המדינות במזרח התיכון להימנע מניסוי ופיתוח נשק גרעיני ולא להתנגד ליצירת אזור נקי מאנרגיה אטומית. לפני כשנה הגישו המדינות הערביות הצעה דומה.

ישראל כינתה את הצעד לפני "בלתי מוצדק ומוטעה" והגישה בקשה למחוק את ההצעה מסדר היום של האסיפה. העניין ידון בהמשך השבוע. "בין העומדים מאחורי ההצעה ישנן מדינות שלא מכירות במדינת ישראל ואף קוראות להשמדתה", אמר שאול חורב, ראש הוועדה הישראלית לאנרגיה אטומית. חורב ציין כי בידי ישראל, שלא חתמה על האמנה נגד הפצת הגרעין, "מומחיות גרעינית מתקדמת". הוא טען כי על אף שחתמו על האמנה, מספר מדינות מפתחות יכולת להשגת נשק גרעיני. הוא רמז לאירן ולסוריה.

חורב אמר שישראל תומכת עקרונית במזרח תיכון נקי מנשק גרעיני, "אך לא ניתן לקדם רעיון זה ללא הקשר. הוא יכול להתפתח באופן הדרגתי בתהליך של קבלה הדדית, פיוס ושלום בר-קיימא, שילווה בצעדים בוני אמון".

השליח האירני עלי אסחר סולטניה גינה את "הדממה המבישה" של בעלות הברית המערביות של ישראל בנוגע ליכולותיה הגרעיניות. לדבריו, הדבר "לא מותיר ספק לגבי הצורך הדחוף ברפורמה באו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully