וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לא בנויה להסכם כניעה

צביקה פוגל

29.9.2008 / 19:10

על רה"מ הבא יהיה להתמודד במו"מ מהנקודה שבה הפסיק אולמרט. צביקה פוגל סבור שיש לקפל את הניירות הקיימים ולהשליכם לפח האשפה של ההיסטוריה

הצהרות סיום התפקיד של אהוד אולמרט מדירות שינה מעיני. ההתגלות שהוא חווה רגע לפני סיום תפקידו מעוררת בי כאיש מילואים וכאזרח המדינה חשש כבד באשר לתהליך קבלת ההחלטות שנעשה בממשלה בראשותו. אינני תמים, פקפקתי ביעילות ובתוצאות תהליך קבלת ההחלטות גם בעבר, אך מעולם לא פקפקתי בכל הנוגע לאמינותו של התהליך.

אם יש אמת בהצעותיו של מר אהוד אולמרט לאבו מאזן כדאי למהר ולעצור אותו על שוטטות. האיש לא פתח מפה מעולם, ראש ממשלת ישראל לא יודע מה המרחק בין רצועת עזה לדרום הר חברון, אחרת איך ניתן להסביר את הצעתו לתת שטחים חליפיים לפלסטינים בדיוק באותו באזור.

מר אולמרט היקר, הויתורים שלך ייצרו מצב בו בין שני חלקי מדינת החמאס יהיה מרחב קטן מהמרחב שהיה בין קלקיליה לחופי הרצליה פיתוח. ובתמורה, כך על פי הפרסומים או ההדלפות, אנחנו מקבלים יוק! אבו מאזן, כך צוטט, עדיין לא מסכים לתוכניתו חסרת האחריות של מר אולמרט, כי עדיין לא ניתן מענה במו"מ לסוגיית ירושלים ולזכות השיבה. על מלחמה בטרור, או לכל הפחות התחייבות לשתף פעולה עם זרועות הביטחון השונים של ישראל, במאמץ למנוע הוצאה לפועל של פיגועים, הס מלדבר ולהזכיר, שהרי אין אנו מקדישים חשיבות רבה מדי לאדמה ולחיי אדם.

מר אולמרט מנסה להעיר אותנו מחלום ארץ ישראל השלמה ולנפץ את אשליית חשיבותן של ההתנחלויות ובאותה נשימה מוכר את ביטחוננו בניסיון אחרון להקטין ולו במעט את חומרת ההאשמות התלויות מעל ראשו. האם חשבת מר אולמרט כי כל מה שרובנו מבקשים, הוא הכרה בזכותנו להתקיים בביטחון בגבולות ברי הגנה ושלום עם אויב שמוכן לשלם כמונו את מחיר השלום.

התקופה הגרועה ביותר לביטחון

תקופת שלטונו של מר אולמרט הייתה התקופה הגרועה ביותר בהיבט הביטחוני למדינת ישראל. יצאנו למלחמה בלבנון ללא כוונה אמיתית של הדרג המדיני לנצח בה. אפשרנו לחמאס להשתלט על רצועת עזה. גרמנו לפלסטינים להאמין כי נשברה בנו האמונה בצדקת הדרך, וכי אנחנו מוכנים לקבל את כל התנאים ובלבד שנהנה מרגע אחד של שקט.

נאסראללה עדיין במקלט, אפשר והייתה לנו יד בחיסולו של עימאד מורנייה ואולי השמדנו את ראשיתו של כור אטומי בסוריה, אך גם אם ננכס לעצמנו את ההצלחות האלה הרי שלא השכלנו להביא את נשיא סוריה לשולחן המו"מ ללא תנאים מוקדמים והחיזבאללה עדיין מתעצם ומאיים. גרוע מכל, באירן הולכת ונרקמת תוכנית הונאה במקביל לצבירת יכולת גרעינית, העולם מוחא כפיים לגמד הרשע האירני, ואנחנו שולחים את מר שמעון פרס ואת "הפרוטוקולים של זקני ציון" להשיב מלחמה שערה. נו באמת!

יבי ורחמיי עם מי שיהיה ראש הממשלה הבא. נתוני הפתיחה הם נתוני הסיום של מר אולמרט. על מה שהוא ויתר במשא ומתן ובהצהרותיו ההזויות מונח מצע הדרישות הבא של הפלסטינים, הסורים וארגוני הטרור. מכלול ההחלטות שתעמודנה בפני ראש הממשלה הבא מתחלקת לשניים, לקפל את הניירות הקיימים ולהשליכם לפח האשפה של ההיסטוריה על-מנת לנסחם מחדש, או לחילופין לדון בחלוקת ירושלים ובהיקפי מימוש זכות השיבה.

אדוני / גברתי ראש הממשלה, מדינת ישראל כולה תעמוד מאחריכם ותלחם אם יהיה צורך בכך, אם תדעו לנסח מחדש את הסכם השלום המבטיח לתושבי הנגב כמו גם לתושבי הגליל עתיד טוב יותר. מדינת ישראל לא בנויה לחתום על הסכם כניעה.

תא"ל (מיל') צביקה פוגל היה ראש מטה פיקוד הדרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully