וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקקים בחג

לי רותם

30.9.2008 / 8:23

שיקולים בריאותיים, סביבתיים וכלכליים מנחים אותנו כשאנחנו בסך הכל רוצים לרוות. איך אתם שותים את המים שלכם?

* אילוסטרציות: shutterstock

בקבוק שכולו H2O

מים מינרליים, בהגדרה, הם מים שנבעו ממעיין ולא עברו טיהור כימי. עם זאת, לא כל מים שמגיעים בבקבוק הם מינרליים לפי ההגדרה הזו: ישנם מים מותפלים, מים מורתחים, מים מטוהרים, מי באר ועוד סוגים רבים, לא את כולם אפשר למצוא בארץ. כמעט לא משנה באיזה מים מבוקבקים בחרתם – הם יהיו נקיים יותר ממי הברז שמגיעים אליכם לכיור. אם הבריאות שלכם חשובה לכם, מי הברז לעיתים היא לא אופציה, כי גם אם המים בסדר, לכו תדעו מה מצב הצנרת.


אם כן, מי שבוחר במים מבקבוק עושה את הבחירה הבריאה, כשהוא מקבל מים טהורים שהתווספו להם מינרלים בריאים ולפעמים גם טעם, לטובת מי שלא מת על הטעם של מים אבל חרד לבריאותו. המים בטעמים הם השוס החדש, והם מצליחים לחלחל לתוך גופם של מתנגדי המים הגדולים ביותר.


בנוסף, מים מינרליים הם פשוט נוחים. הם מגיעים בבקבוקים בגדלים שונים, מותאמים לכל צורך, אפשר לקנות אותם בכל מקום ואין צורך להרתיח – הם כבר נקיים. מי שלא אוהב לשתות בברזיות או במקומות ציבוריים יכול תמיד לשאת איתו את בקבוק המים המינרליים, ואפילו למלא אותו שוב ושוב במים מבקבוק גדול, וכך לחסוך בבזבוז ובזיהום. שתייה בריאה צריכה להיות זמינה לכל אדם, ולמרות שהאמת קשה לבליעה, אם מביטים אל מעבר לבקבוקים הכחולים והמעוצבים צריך להודות שזוהי האופציה היחידה.

לא לפלסטיק

כיום, מי הברז שלנו, גם אם הם קצת פחות "נקיים" מהמים המבוקבקים, מכילים את אותה כמות המינרלים שיש במים מינרליים. לאחרונה גם הודו יצרני המים המינרלים כי במים שלהם יש קצת יותר חיידקים, אבל הם חיידקים לא מזיקים. לא מזיקים? אנחנו נחליט מה מזיק ומה לא. הם שכחו לדווח שעם חשיפה לשמש עלולים החיידקים האלה להתחיל לעבוד שעות נוספות ולעשות לנו שמח במעיים. האם יצא לכם להיתקל בשישיות מים מינרליים עומדות מחוץ למכולת ביום חם?


מים מבוקבקים בפלסטיק ויש להם תאריך תפוגה. האם זה בגלל שעלולים להשתחרר כימיקלים למים הכה נקיים, כתוצאה מהתחממות או שריטה? בנוסף, המחירים הסביבתיים והכלכליים גבוהים: פלסטיק יוצר כמויות אדירות של זבל. נכון, מעטים מקפידים למחזר, אבל אם לא היינו משתמשים בהם בכלל לא היה צורך בזיהום שיוצרות המשאיות שבאות להעמיס את תכולת המיכלים, ובמפעלים הממחזרים ועוד. כיום כמויות גדולות של פלסטיק אינן ממוחזרות ומוצאות את עצמן מזהמות את הסביבה לבלי תקנה.


לא בכל מדינה יש מעיין נובע גדול, וכדי לשנע את הבקבוקים ממדינה למדינה אנחנו שוב מזהמים את הסביבה בדלק ובחבריו. ואם זה לא הספיק, חשבו על החברות הגדולות הקונות מאגרי מים ששייכים לכולנו כדי לבקבק אותם ולמכור לנו את מה שכבר שייך לנו. אותנו זה מייבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully