וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי תרכוש את הפעילות הבנקאית של בנק וואקוביה

הדר תדמור

29.9.2008 / 18:24

עוד בנק נבלע עקב משבר האשראי: סיטי תרכוש את רוב נכסיו והתחייבויותיו של הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב. מניית וואקוביה מתרסקת ב-90%

ענקית הפיננסים סיטי תרכוש את הפעילות הבנקאית של בנק וואקוביה - הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, שנקלע לקשיים בעקבות משבר האשראי; כך לפי הודעה לעיתונות שפירסמה התוכנית הפדרלית לביטוח פקדונות (FDIC).

סיטי תרכוש את מרבית נכסיו והתחייבויותיו של וואקוביה. תחת תנאי ההסכם, סיטי תספוג הפסדיה של וואקוביה עד 42 מיליארד דולר, מתוך תיק ההלוואות ששוויו 312 מיליארד דולר. ה-FDIC יספוג הפסדים מעבר לזאת בתיק ההלוואות.

לאחר פרסום הידיעה, מתרסקת מניית וואקוביה ב-91% במסחר בפתיחה של בורסת NYSE. מכירת וואקוביה לוולס פארגו או לסיטי תקדם את ריכוז הפקדונות בידי שלושה בנקים בלבד: בנק אוף אמריקה, ג'יי פי מורגן צ'ייס וסיטי - שברכישת הפעילות הבנקאית של וואקוביה השיגה שליטה על למעלה מ-30% מהפקדונות בתעשייה.

ביחד, שלושה הבנקים הללו יהיו כל כך גדולים שהם ישלטו בתעשייה, ויהיה להם הכוח המוחלט לקבוע מחירים להלוואות ושירותים שונים. בהתחשב בגודלם וברוחב היריעה שלהם, קרוב לוודאי ששלושה המוסדות האלה יהיו תחת רגולציה כבדה. בנקים קטנים ובינוניים, אשר כיום נמצאים תחת לחץ אדיר, יחפשו לעצמם רוכשים אף הם.

בשבוע שעבר הלאימה ממשלת ארה"ב את וושינגטון מיוצ'ואל ומכרה אותו באחת מהעסקות אשר מעצבות מחדש את הנוף הפיננסי בארה"ב. ככל שמעמיק משבר האשראי, נדמה כי הקונסולידציה במערכת הפיננסית, אשר אנליסטים חזו לפני מספר שנים, מתבצעת בשבועות בודדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully