וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפלסטיני שנהרג בבקעה שיחק עם נפל"

נתיב נחמני ויהושע בריינר

29.9.2008 / 12:56

חקירת המשטרה העלתה כי רועה הצאן הפלסטיני נהרג לאחר שבא במגע עם נפל תחמושת. הימין: "שוב העלילו עלילות על המתנחלים"

בדיקת גופת הצעיר הבדואי שנמצא אתמול (ראשון) לפנות בוקר העלתה כי ככל הנראה הוא נהרג מפגיעת רסיס בצווארו. מממצאי החקירה עולה כי ככל הנראה, בדק הצעיר תחמושת נפיצה, ואז אירע הפיצוץ שהרג אותו. גופת הצעיר הועבר למכון לרפואה משפטית "אבו כביר", לאחר שנמצאה סמוך ליישוב גיתית שבבקעת הירדן.

ביום שבת בצהריים יצא הצעיר מבית מגוריו לרעות את צאנו ומאז לא שב. שעות לאחר מכן יצאו בני משפחתו לחפש אחריו ולאחר חצות נמצאה גופתו. בתחילה נראו על גופתו סימני פגיעה שנדמו לסימני חדירת קליעים. בשל כך, העלו מקורות פלסטינים את הסברה כי הוא נרצח בידי מתנחלים וכיוון חקירה זה, בנוסף לאחרים נבדק גם על ידי המשטרה.

בראש צוות החקירה שהגיע למקום עמד קצין החקירות והמודיעין של מרחב השומרון, סנ"צ מרק עמיאל. בבדיקת צוות מעבדה ניידת שנקרא למקום, לא נמצאו קליעים או סימנים אחרים שיכלו להעיד על ירי לעבר הנער. על מנת לבחון את נסיבות מותו, הוחלט לשלוח את הגופה לבדיקה במכון לרפואה משפטית.

"עלילה של גורמי שמאל"

בתוך כך, החקירה העלתה כי בשעות הערב, שעות לאחר שיצא מביתו, נשמע קול נפץ באזור. לאחר שהרסיסים שהוצאו מגופתו הועברו לבדיקת מעבדת חבלה, יצאו אנשי המעבדה לשטח, שם איתרו את מוקד הפיצוץ ובו שרידי דם ושרידי תחמושת מקל"ר (מקלע רימונים) בקוטר 40 מילימטרים. על פי הערכות, הצעיר שיחק עם הרימון שהתפוצץ ורסיס ממנו חדר לעורק ראשי בצווארו.

יו"ר סיעת איחוד לאומי מפדל ח"כ אורי אריאל אמר עם פרסום תוצאות הבדיקה כי "הודעת המשטרה כי הבדואי בן ה-18 נהרג לפני ימים אחדים בבקעת הירדן ממשחק בנפל, ולא בידי מתנחלים כטענת הפלסטינים וגורמי השמאל, היא הוכחה נוספת לעזות המצח, חוסר האחריות והרשעות של גורמים אלו".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר כי "על כל המסיתים והשמאל ובראשם ראש הממשלה להתנצל בפני מתיישבי יהודה ושומרון, שהם קורבנות ההסתה המתמשכת שלהם". לטענתו, "אני בטוח שגם העלילה שקושרת את המתיישבים לפיצוץ בבית שטרנהל תתגלה כהזייה דומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully