וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכיר בחמאס ישוחרר למען הצלת אבו מאזן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.9.2008 / 11:59

כך טענו מקורות ביטחוניים פלסטינים. לדבריהם, מתנהל מו"מ לשחררו יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס כדי למנוע את החלפת אבו מאזן באיש הארגון

"בין הרשות הפלסטינית לישראל מתנהלים מגעים לשחרור יו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויכ", כך דיווחו מקורות ביטחוניים פלסטינים לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. לטענתם המקורות, מטרת השחרור, "למנוע מחמאס למנות את ממלא מקומו, אחמד בחר, לתפקיד יושב ראש הרשות הפלסטינית בינואר 2009 בטענה שמועד כהונתו החוקי של אבו מאזן הסתיים".

החוק הפלסטיני קובע כי יו"ר הפרלמנט הפלסטיני יתמנה למשרת יו"ר הרשות ל-60 ימים אם קורה דבר מה ליו"ר המכהן, ובמהלך אותה תקופה ייערכו בחירות לנשיאות. בחר, מבכירי חמאס בעזה וממלא מקומו של דוויכ, הביע את כוונתו למנות את עצמו כיו"ר הרשות עם תום כהונתו החוקית של אבו מאזן.

המקורות העריכו כי דוויכ, המתגורר בגדה, ישוחרר עד תום השנה כדי לסכל את מאמציו של חמאס למנות את בחר לתפקיד. לדבריהם, ההנהגה הפלסטינית רואה בהנהגת חמאס בגדה המערבית מתונה והגיונית יותר מזו הקיצונית שברצועת עזה. הם הוסיפו כי שחרור דוויכ "יטרוף את הקלפים" אצל חמאס בעזה שממשיך לאיים למנות את בחר.

בין חמאס לפתח שורר מתח רב סביב שאלת מועד סיום כהונתו של אבו מאזן. באחרונה הוחרפה המתיחות לאחר שאבו מאזן רמז כי בכוונתו להאריך את כהונתו בשנה, עד לינואר 2010, ולאחד באותה שנה את הבחירות לנשיאות ולפרלמנט. חמאס רואה בצעד זה בלתי לגיטימי, ומאיים למנות יו"ר מטעמו אם אבו מאזן לא יתפטר בינואר 2009. עד כה לא הודיע אבו מאזן אם בכוונתו להתמודד בשנית על התפקיד, למרות שאתמול אמר בכיר פתח מוחמד דחלאן כי אבו מאזן החליט להתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully