וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חקירת רצח דוד ניב נתקעה, שוב?

נתיב נחמני

29.9.2008 / 10:45

ביהמ"ש האריך ב-4 ימים את מעצרם של ארבעת החשודים ברצח. השופטת: "אין למשטרה מספיק ראיות כדי ללכת למשפט"

בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (שני) בארבעה ימים נוספים את מעצרם של ארבעת החשודים ברצח פרופ' דוד ניב לפני כשנה וחצי ברמת גן. עם זאת, קבעה השופטת רחל גרינברג כי אין התקדמות ממשית בחקירת המשטרה וכי "אין בידי המשטרה מספיק ראיות כדי ללכת לבית משפט".

נראה שחוקרי המשטרה החלו לצעוד במקום בחקירת רצח פרופ' ניב. לאחר מספר התפתחויות שהוגדרו כמשמעותיות, החקירה האטה את התקדמותה, עד כדי עצירה יחסית. החשודים, סלים אל באז, עימאד מוגרבי, מני בן דוד וסמי אל מוגרבי - החשוד המרכזי בפרשה, שומרים על שתיקה מלאה למרות הצעות החוקרים להקלות בדין בתמורה לשיתוף הפעולה.

"הדו"ח הסודי שהגיש לי נציג המשטרה מפרט שורה ארוכה של פעולות חקירה. אך הפעולות לא קידמו את החקירה באופן ממשי", אמרה השופטת וקבעה, "דא עקא, חלקן דומות במהותן לפעולות שכבר בוצעו ולהערכתי ללא תוצאות ממשיות המקדמות את החקירה. תשובותיו של נציג המשטרה לבאי כוח החשודים, אף הן אינן מצביעות על פריצת דרך ממשית בחקירה".

פרופסור דוד ניב, בן 57, מומחה להרדמה וטיפול נמרץ ומנהל היחידה לטיפול בכאב בבית החולים "איכילוב" בתל אביב נרצח בפברואר 2007 בדרך אלוף שדה ברמת גן. עם הגיעם לזירה סברו בתחילה במשטרה כי מדובר בתאונת דרכים, מכיוון שפרופ' ניב נמצא במכוניתו לאחר שהתנגש בעץ שעל אי התנועה. אך זמן קצר לאחר מכן עלה כי הוא נורה מספר פעמים בפלג גופו העליון. גם בדופן המכונית התגלו קליעים.

"דברים אמיצים ונכונים"

הדיון בהארכת מעצרם של ארבעת החשודים נפתח אתמול, אך בצעד יוצא דופן בחרה השופטת גרינברג שלא לתת את החלטתה באותו היום וביקשה שחומרי החקירה המתפרסים על עשרות קלסרים יובאו אליה, על מנת שתוכל לבחון אותם ולהחליט על הצורך בהמשך מעצרם.

ייתכן שארבעת הימים הנוספים שקיבלה המשטרה יהיו הימים האחרונים בהם תתאפשר ההזדמנות ליצור התפתחות כלשהי בחקירתם של סלים אל באז ועימד מוגרבי כל עוד הם במעצר.

היום זהו היום ה-27 למעצרו של אל באז וה-22 למעצרו של מוגרבי ובסמכותו של בית המשפט להאריך את מעצרם ב-30 ימים בלבד. לאחר מכן, הדבר כרוך באישור היועץ המשפטי לממשלה.

"דברי השופטת אמיצים ונכונים", אמר לוואלה! חדשות עורך דינו של מוגרבי גיורא זילברשטיין. "יש לנו אמון בבית המשפט, שהוכיח היום את חוסנו ואת העובדה שהוא אינו מושפע מהתקשורת, אלא מחליט על פי חומר הראיות שבפניו". את שלושת החשודים הנוספים מייצגים עורכי הדין משה שרמן, דוד יפתח ואלי כהן.

  • עוד באותו נושא:
  • דוד ניב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully