וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל התרעות: עם ישראל חוגג שנה חדשה

נתיב נחמני, פנחס וולף ויהושע בריינר

29.9.2008 / 17:07

המוני ישראל יציינו את ראש השנה תשס"ט. עומסי תנועה נרשמו ברחבי הארץ, כתוצאה מרבים שעשו דרכם לארוחת החג. בתוך כך, כוחות הביטחון נערכים בכוחות מתוגברים, ובירושלים סוכל הבוקר פיגוע דקירה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בצל התרעות לפיגועים וכוננות משטרתית מוגברת, יחגגו הערב (שני) המוני בית ישראל את ראש השנה העברית תשס"ט. ברחבי הארץ נרשמו אחר הצהרים עומסי תנועה כתוצאה מרבים שעשו דרכם לארוחת החג. בגלי צה"ל דווח, כי עיקר עומסי התנועה התרכזו באזור כביש ואדי ערה (65) ובכביש החוף לכיוון צפון.

לקראת החג המשטרה נמצאת בכוננות שיא, ונערכת באופן מיוחד. סגר כללי הוטל על שטחי הגדה לתנועת פלסטינים, החל מאתמול בחצות ועד יום רביעי בחצות. שוטרים ומתנדבים בסיוע חיילי צה"ל יתפרסו במרכזי ערים, בשווקים, בבתי כנסת, בבתי עלמין, ובאתרי בילוי המהווים מוקדי בילוי לאלפי אזרחים. בערב ראש השנה ויום הכיפורים תרשם היערכות משטרתית מיוחדת בבתי העלמין ובחג עצמו הערכות של מתנדבים בבתי הכנסת.

יו"ר הרשות הפלסטינית טלפן בצהרים לראש הממשלה אהוד אולמרט כדי לאחל שנה טובה לו ולבית ישראל. אולמרט מצידו בירך את אבו מאזן לרגל עיד אל פיטר. השניים סיכמו להיפגש בקרוב. גם שרת החוץ ציפי לבני שוחחה בטלפון עם אבו מאזן, שאיחל לה שנה טובה.

פיגוע דקירה סוכל בירושלים

בתוך כך, היום בבוקר סוכל פיגוע דקירה בירושלים, לאחר שפלסטיני בן 19 תושב ג'נין נעצר על ידי שוטרי מג"ב בעיר העתיקה. בחיפוש שנערך על גופו של הפלסטיני, נמצאו סכין ושני מכתבים בהם הוא הצהיר על רצונו "למות כשהיד". הצעיר נעצר לאחר שצוות מג"ב שהיה בסיור שגרתי הבחין בסימנים מחשידים בהתנהגותו, בעקבות התקרבותם אליו. החיפוש על גופו עבר ללא התנגדות מצידו והוא הועבר לחקירה במפלג המיעוטים של מחוז ירושלים.

אחר הצהרים נעצר פלסטיני במחסום חווארה סמוך לשכם, לאחר שעל גופו התגלה סכין באורך כעשרה סנטימטר. הסכין הוחרמה והפלסטיני הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

במהלך ימי החג קיימות עשרות התרעות על פיגועים. על פי הערכת מצב שקיימה המשטרה, קיים מידע על מוטיבציה רבה לחטוף אנשי כוחות הביטחון בימים הקרובים. במערכת הביטחון ממשיכים להתריע גם על פיגוע או חטיפת ישראלים בסיני. להערכת המטה ללוחמה בטרור ישנם כיום בחופי סיני כמאתיים ישראלים. בנוסף תוגברה האבטחה בקהילות היהודיות ברחבי העולם ובבתי חב"ד השונים, שם נערכים לקבלת מאות ישראלים לארוחות החג. חשש עיקרי הוא פיגוע נקמה על עימאד מורנייה במהלך החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully