וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "ארגון מוסלמי ביצע הפיגוע בדמשק"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.9.2008 / 8:19

לפי הרשויות בסוריה, מחבל מתאבד המזוהה עם ארגון איסלמי קיצוני ביצע את הפיגוע. "מכונית התופת נכנסה ממדינה שכנה"

סוריה פרסמה הבוקר (שני) את המסקנות הראשונות של חקירת הפיגוע שאירע שלשום בדמשק ובו נהרגו 17 בני אדם מפיצוץ מכונית תופת. מתוצאות חקירתם של כוחות הביטחון עולה כי מי שביצע את הפיגוע הוא מחבל מתאבד שנהג במכונית ופוצץ את עצמו ואת המכונית. עוד עולה כי המחבל "חבר בארגון איסלמי קיצוני" שמספר מחבריו נעצרו בעבר. לא דווח שם הארגון.

עוד דווח כי המכונית שהתפוצצה היא מכונית מסוג GMC שנכנסה לסוריה ביום שישי, יממה לפני הפיגוע, ממדינה הגובלת בה. החוקרים ציינו כי זהותו של המחבל טרם התבררה וכי כעת הם בודקים את גופתו. כמו כך נמסר כי החקירה ממשיכה ונבדקת אפשרות כי אנשים נוספים היו מעורבים בפיגוע.

העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" דיווח אתמול כי הפיגוע כוון נגד מבנה של המודיעין הסורי, בו נמצאות ככל הנראה יחידות העוסקות בעניינים ביטחוניים פלסטיניים ובנושאי מודיעין אחרים. עד ראייה מסר לעיתון כי בין ההרוגים נמצא גם גנרל בצבא סוריה המקביל בדרגתו לתת אלוף ובנו, שעברו במקרה במקום.

ביום הפיגוע דיווח אתר אופוזיציה לבנוני, כי מבצעו היה מחבל מתאבד עירקי המשתייך לארגון אל-קאעדה. מקורות סורים מסרו לאתר כי הפיגוע נועד לשגר מסר לסוריה המפעילה בזמן אחרון לחץ כבד על פעילי אל-קאעדה הנמצאים בשטחה, בעיקר לאחר ההתקרבות הסורית אל המערב בעקבות המשא ומתן בינה לבין ישראל.

שר החוץ הסורי וואליד מועלם אמר בסוף השבוע כי אינו רוצה להפנות אצבע מאשימה לאף גורם, אך "תמיד אמרתי שמי שעומדת בראש אלו שמפיקים תועלת מפיגועים מסוג זה היא ישראל". מועלם הוסיף ואמר כי "מדובר בפעולת טרור שמאיימת על כולם וגורמי הביטחון חוקרים אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully