וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס הסכים על תוכנית החילוץ הפיננסית

29.9.2008 / 2:43

הקונגרס האמריקאי הגיע להסכמה שתאפשר את תוכנית החילוץ הפיננסית בעלות של 700 מיליארד דולר. הבורסות באסיה הגיבו דווקא בירידות שערים

הסכמה הושגה הלילה (שני) בקונגרס בוושינגטון, שתאפשר להוציא לפועל את תוכנית החילוץ הפיננסי של הממשל. מסתמן כי כבר היום יאשרו חברי הקונגרס את התוכנית הכלכלית, בעלות של 700 מיליארד דולר, במסגרתה ירכוש הבית הלבן משכנתאות והלוואות מגופים כלכליים שנקלעו לסכנת קריסה.

על פי ההסכמה שהתגבשה בקונגרס, תאושר בשלב הראשון הזרמת 350 מיליארד דולר, כמחצית מהסכום שביקש הממשל. המחצית השניה של הסיוע תוזרם רק לאחר דיון נוסף של הקונגרס. נציגי הדמוקרטים אמרו כי יתמכו בתוכנית הממשל, אך ידרשו כי הקונגרס יבקר את הזרמת הכספים. הרפובליקנים הודיעו כי יתמכו בתוכנית, לאחר שהבית הלבן מסר כי השפעתה על משלמי המיסים תהיה קטנה משהיה צפוי.

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש פרסם תצהיר, בו הביע ביטחון כי התוכנית תאושר במהרה. לדבריו, תוכנית החילוץ הכלכלית מספקת את האמצעים הדרושים למנוע קריסה טוטאלית של הכלכלה האמריקאית. "התוכנית שולחת מסר חזק לשווקים ברחבי העולם שארה"ב לוקחת ברצינות את החזרת הביטחון והיציבות לכלכלה שלה", כתב בוש בתצהיר. "ללא תוכנית החילוץ הזאת, התוצאות עבור הכלכלה האמריקאית עלולות להיות הרות אסון".

בתוך כך, שוקי המניות באסיה הגיבו בספקנות להסכמה שהושגה בארה"ב. מדד ה"האנג סאנג" בהונג קונג ירד ב-2.1% ומדד ה"ניקיי" ביפן נחלש ב-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully