וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תשימו סלבס בקלפי

יואב לרמן

28.9.2008 / 19:08

הבחירות המקומיות בפתח, ובין המתמודדים ניתן למצוא פרצופים מוכרים. לא מהפוליטיקה או ממאבקים חברתיים חלילה, אלא מהטלוויזיה

בישיבת מועצת העיר תל אביב-יפו בפברואר השנה החליטה חברת מועצה בשם אורנה בנאי (לימור בשבילכם) נציגת סיעת "הירוקים", להעלות הצעה לסדר היום בנוגע לחיסול השימוש בסוסים בעיר תל אביב בעגלות אלטע-זאכן וזאת עקב הפגיעה בסוסים. ראש-העיר רון חולדאי לא ממש התלהב מהיוזמה של בנאי וביקש להוריד את ההצעה מסדר היום. למרבה ההפתעה, במהלך ההצבעה נמנעה בנאי מלתמוך בהצעה שהיא עצמה העלתה לדיון.

מה שאפילו עוד יותר מפתיע היא העובדה שאורנה בנאי בכלל הגיעה לישיבה, שכן מאז נבחרה בנאי ועד התפטרותה לפני כחודשיים היא הספיקה להעדר מלא פחות מ-53 אחוזים מישיבות המועצה. בנאי, פעילת זכויות בעלי חיים מוערכת, כנראה מבינה הרבה יותר בלעשות חיקויים של פוליטיקאים מאשר להיות אחת כזאת.

ברוכים הבאים לטרנד החדש ישן של הפוליטיקה המוניציפלית - קישוט הרשימות המתמודדות למועצת העיר בסלבריטאים (לרוב מדרג נמוך) וזאת כדי למשוך מצביעים. נכון ש"הירוקים" לא המציאו את הנוסחה, סלבריטאים שעושים הסבה לפוליטיקה הם תופעה רווחת בעולם, אבל כאשר מדובר בזירה המוניציפלית נדמה שאין גבול לציניות. העובדה כי חברי המועצה אינם מקבלים שכר, ולמעשה אינם מחויבים לשום פעילות קונקרטית במסגרת תפקידם, מביאה לכך שאותם סלבס לא ממש טורחים לפעול למען האזרח הקטן, מעדיפים להמשיך "לעשות לביתם" ובעצם מבטאים זלזול עצום בציבור שבחר בהם.

"יש לנו עיר נהדרת"

במידה ואתם תושבי תל אביב ישנה סבירות שלפחות אחד מהאישים הבאים: אלון מזרחי, דפנה רכטר, ד"ר רפי קישון ואולי גם רון קופמן (שלא אישר עדיין סופית את הצטרפותו ל"ירוקים"), יהיה חבר המועצה שלכם. יש לציין שאף אחד מהאישים הללו לא ממש נראה באיזושהי הפגנת תושבים או הגיע לצפות בישיבה של מועצת העיר כאזרח מודאג. ישנו ספק רב אם אותם אישים אכן יגיעו לישיבות כאלה בעתיד גם אם ייבחרו. דוגמא בולטת נוספת לשימוש בסלבס היא רשימת "רוב העיר" שמתיימרת לייצג את הצעירים שוכרי הדירות בתל אביב ושמנפנפת בשמו של אייל קיציס, אדם שיכולתו לשכור דירה בתל אביב אינה מוטלת בספק, כתומך נלהב בה.

תפקידו של חבר מועצת עיר אינו נוצץ כלל וכלל והתקשורת אינה מחכה למוצא פיו. בנוסף, כפי שכבר צויין, הוא אינו מקבל משכורת בעבור תפקידו. נכון שיש לו את היכולת לעזור לתושבי העיר בבעיות רבות, אבל בשביל לעשות זאת הוא צריך להגיע לישיבות המועצה והוועדות השונות, לעבור על מאות עמודים של פרוטוקולים, הסכמים ותוכניות בנייה וגם להיות בקשר עם התושבים. ראוי לתושבי הערים שמי שייצגו אותם במועצות הערים יהיו פעילים שכונתיים שכבר הוכיחו את עצמם בעבודה התנדבותית ולא סלבריטאים שמנסים לרכב על גב המצביעים, זאת למרות שהם מעולם לא הוכיחו איזושהי זיקה לבעיות של העיר בה הם גרים.

אני מקווה שבבחירות הקרובות נזכה לכך שאף חבר מועצה לא ייבחר על-סמך “סלבריטאות” בלבד. אחרי הכל, חברי המועצה אמורים לשרת את תושבי העיר ולא להעביר קדנציה בצורה חסרת משמעות רק כדי שראש הסיעה שלהם יקבל ג’וב וכסף מהתקציב העירוני.

יואב לרמן הוא כותב הבלוג "עוד בלוג תל אביבי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully