וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן חובה

הגר הירש

29.9.2008 / 9:30

פינות החי רבות בכל הארץ מטונפות ומוזנחות, אבל מצאנו אחת שהיא ההפך הגמור, והכל בהפתעה. המלצה לחג

לאחרונה התקבלה במערכת וואלה! בעלי חיים תלונה על תנאים "מזעזעים" של חיות בגן החי העירוני בפתח תקווה. מיד הלכנו לבדוק במה מדובר, עם אלעד אבוהב והווטרינרית איה פרי, נציגי אגודת "צער בעלי חיים ת"א". הגענו בבוקר אחד באמצע השבוע והופתענו מאוד למראה עינינו.

צביקה

נכנסנו למתחם השקט והנעים, והתחלנו להסתובב. יענים, צבאים, ועוד חיות בר הסתובבו בשטח גדול (יחסית) המחולק למספר קומות, עם סלעים וצמחיה. מולם, בריכה גדולה עם אווזים, ברווזים, פלמינגו ועוד שחיינים משתכשכים במים. בבריכה היו מספר מנועים שמשאירים את המים בתנועה, אחד הדברים החשובים ביותר לשמירה על איכות המים ומניעת בקטריות.

ציפי ומלכה

מתחם הציפורים גם הוא היה יפה ונקי. חלק מהציפורים נמצאות בכלובים, אבל חלקן משוחררות בתוך כלוב אחד גדול שמהווה כיפה למתחם כולו. אחד מאנשי התחזוקה סיפר לנו שהמקום קיים כבר המון שנים, אך שופץ לפני כ-12. הופתענו כי מרוב ניקיון, נדמה היה ששיפצו שם אתמול.

.

קופיפו

כלוב השימפנזות היה היחיד שנראה קצת צפוף, והזכר הדומיננטי קצת עצבני. על כך מוסרת לנו הווטרינרית העירונית בפ"ת, ד"ר תיקה בר און: "מספר השימפנזות עומד לפי התקנים של המשרד להגנת הסביבה. עם זאת, גם אנחנו חשנו בצפיפות, לכן שניים מהשימפנזות יועברו לאפריקה בזמן הקרוב".

משם עברנו לכלוב הקופים הקטנים יותר (והם כה מתוקים!). חוץ משתיים שלוש שקיות פלסטיק שכמובן השאירו שם מבקרים מטונפים, המתחם היה גדול, מרווח, נקי. הקופים נראו רגועים, התקרבו אלינו ללא פחד, פרוותם היתה מבריקה "מה שמעיד על התזונה הנכונה והטובה שלהם" לדברי הווטרינרית ד"ר פרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אז מה אתם עושים בחג?

יותר מכל הרשימה את נציגי צער בעלי חיים העובדה שפינת הליטוף פתוחה רק בתיאום מראש ובליווי איש מקצוע. פיקוח מסוג זה חשוב ביותר על מנת לשמור על הגנת החי במקום. אפשר עוד ועוד להרחיב את הדיבור על החוויה הנעימה, אבל העיקר הוא שבאנו בחשש שנראה בעלי חיים בתת תנאים, ובמקום – בילינו בוקר שלם בחברת חיות מקסימות במתחם שכולו מטופל, נקי, נעים ומהנה. תמיד לא נעים לראות חיות בכלובים, אבל אם כבר, אז שיהיו כאלה. מומלץ.

"גן חי" – משה שרת 9 פתח תקווה. טל' 03-9223930

שעות פעילות: א-ה: 9:00 – 20:00, שישי: 9:00 – 14:00, שבת: 10:00 – 15:00.

מחיר כניסה: תושבי פתח תקווה – 18 ש' למבוגר, 12 ש' לילד. כל השאר – 20 ש' למבוגר, 15 ש' לילד.

  • עוד באותו נושא:
  • גן חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully