וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה: "מו"מ על התקציב - צעד חיובי"

פנחס וולף

28.9.2008 / 21:34

חברי המפלגה הגיבו הערב לרמיזות של יו"ר קדימה ציפי לבני כי תפתח מחדש את הדיון בתקציב 2009. עם זאת ציינו, כי "אין התקדמות במגעים הקואליציוניים"

אלכסנדר זגוניקוב

(צילום: אלכס זגוניקוב, עריכת וידאו, ארנון מעוז)

במפלגת העבודה הגיבו הערב (ראשון) לדברי יו"ר קדימה ציפי לבני שרמזה כי יש לפתוח את תקציב המדינה לשנת 2009 לדיון קואליציוני. בישיבת הסיעה שהתקיימה בבית המפלגה בפתח תקווה אמרו: "כרגע אין צוות משא ומתן קואליציוני ואין התקדמות אמיתית בכל הקשור להצטרפות העבודה לקואליציה". עם זאת ציינו, כי "נושא התקציב הוא אחד הדברים שיש עליהם קוצנזוס במפלגה, וברור שאם תהיה פתיחה של תקציב 2009, זהו דבר חיובי".

לבני אמרה הערב בפתח ישיבת סיעת קדימה: "אנחנו מנהלים דיאלוגים עם השותפות הקואליציוניות ופתחנו בשיחות כדי לבדוק אפשרות להרחבת הממשלה עם יהדות התורה ומרצ".

יו"ר קדימה רמזה על האפשרות כי תקציב המדינה לשנת 2009 ישונה בהתאם לדרישות המפלגות החברות בקואליציה. לדבריה, "היינו צריכים לקבל החלטה בנושאים הקשורים לתקציב המדינה. צריך לזכור ששתיים מהשותפות שלנו לא תמכו בתקציב המדינה ובכוונתנו להיות במצב שאנחנו יודעים שיש לנו תמיכה בתקציב בכנסת. הרעיון הוא לסגור הכל ולהסיר את אי הוודאות בנושא ואז באמת תהיה לנו ממשלה יציבה". יש לזכור כי מפלגות העבודה וש"ס דורשות שינויים בתקציב כתנאי לכניסה לקוליציה. יו"ר ש"ס השר אלי ישי אמר בעבר כי כל כניסה לממשלה תותנה בהעלאת קיצבאות הילדים.

לבני חזרה ואמרה, כי "קדימה צריכה להיות ערוכה גם לבחירות כלליות. קל וחומר כשעוד לא השלמנו את התהליך שמוודא שיש לנו ממשלה יציבה לעתיד". לדבריה, "נפגשתי ואמשיך להיפגש עם כל חברי הסיעה ואשמע את דעתם בנוגע למה שקורה במפלגה ובנוגע לעתידה. נדמה לי שקדימה יוצאת לדרך חדשה וכולנו צריכים להיות שותפים בה". לבני הסבירה, כי "אנחנו מנהלים את הדיאלוג בצורה שונה שנובעת מכך שיש לנו ממשלה קיימת והמטרה היא לייצב את הממשלה וככל שניתן גם להרחיבה. אני מעדיפה לנהל את הדיונים מתוך דיאלוגים כנים. יש חשיבות גדולה לבסיס ההבנות שנצא איתם לדרך".

"היכולת לצאת לדרך חדשה תלויה גם ביחידים, אמרה לבני, "ביקשתי משר הפנים מאיר שטרית שיגבש את העבודה לנוהל קואליציה. עלינו להוכיח שקדימה תנהיג את המדינה לעוד זמן רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully