וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי המאחז שפונה: "צה"ל הפקיר ציוד"

יהושע בריינר

28.9.2008 / 18:38

תושבי המאחז יד יאיר טוענים כי החיילים מנעו מהם גישה לחפציהם שנבזזו על ידי פלסטינים. צה"ל:"כל הציוד פונה לבסיסים סמוכים"

מתנחלים מהמאחז יד יאיר מאשימים היום (ראשון) את צה"ל בהפקרת ציוד בשווי עשרות אלפי שקלים בעת פינוי המקום בשבוע שעבר. לדבריהם, במהלך פינוי המבנים במקום נאסר על תושבי המאחז לשוב לבתיהם לאסוף משם ציוד פרטי. כשביקשו התושבים לשוב לבתיהם ולקחת את חפציהם נאסרה כניסתם, אולם לטענתם, פלסטינים מהכפרים הסמוכים נכנסו למקום וגנבו את הציוד מתחת לאפם של כוחות הביטחון. כזכור, בשבוע שעבר פונה המאחז יד יאיר שבאזור בנימיין, מה שגרר אחריו גל של אירועי אלימות של מתנחלים בכל הגדה המערבית.

"הצבא פשוט הפקיר את כל הציוד שלנו", אומר מאיר גולדמינץ, תושב יד יאיר, "במקום לאפשר לנו לקחת את הרכוש שנשאר במאחז, הוא השאיר אותו לפורעים ערבים". בין היתר טוענים המתנחלים כי מהמקום נגנב מיכל סולר שכלל 700 ליטרים של דלק בשווי של יותר מעשרת אלפים שקלים, ציוד חשמלי, חומרי בנייה, מזרנים, סככות ונעליים. "אחד החיילים סיפר לנו שהם ראו ערבים שנכנסים למקום וגונבים ציוד", מספר ויקי עזרא, תושב האזור, "כשהם ראו ג'יפ של הצבא מתקרב הם ברחו לכיוון רמאללה". עזרא התלונן על יחס הצבא כלפי המתנחלים. "מדוע חוסמים בפני היהודים את הגישה לחפציהם האישיים אבל לא חוסמים את דרכם של הערבים? לגרש את היהודים הצבא יודע, אבל לשמור על הרכוש שלהם זה כנראה כבר יותר מדי".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה להאשמות תושבי יד יאיר, כי "הציוד שנמצא בשטח המאחז הבלתי חוקי 'יד יאיר' פונה בשלוש משאיות לאחד מבסיסי צה"ל הקרובים. בנוסף הוצבה פלוגת מג"ב לשמור על האתר, והודעה רשמית הועברה לאנשי התיישבות על מנת שיבואו למשוך ציוד זה. צה"ל ימשיך לממש את אחריותו לאכיפת החוק והסדר ביהודה ושומרון. כל המבנים באתר הבלתי חוקי היו ברי הריסה או פינוי. אזרחים המעוניינים לקבל את ציודם בחזרה או חשים כי נעשה להם עוול רשאים לפנות בצורה מקובלת לגורמי הצבא. עד כה לא התקבלה פנייה שכזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully