וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: "רוסיה לא תקבע את גורל נאט"ו"

28.9.2008 / 17:03

לדברי שרת החוץ האמריקאית, וושינגטון לא תאפשר למוסקבה להטיל וטו על הצטרפות גאורגיה ואוקראינה לברית הצפון אטלנטית

"לא נתיר לרוסיה להטיל וטו על עתיד נאט"ו - לא על זהות המדינות שיוצע להן להצטרף לברית ולא על החלטתן אם להיענות להצעה". כך כתבה שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס במאמר דעה שפורסם היום (ראשון) בעיתון יווני.

רייס, שתומכת בצירוף גאורגיה ואוקראינה לברית הצפון אטלנטית, כתבה בעיתון "טיפוס" כי אסור לאפשר למוסקבה להפיק רווחים מניצחונה הצבאי על גאורגיה בחודש שעבר. "אנו ובעלות בריתנו באירופה נגיש עזרה לגאורגיה", הדגישה רייס. "אנו תומכים בעצמאות ובשלמות הטריטוריאלית של שכנותיה של רוסיה".

לפי ההסכם שחתומות עליו חברות נאט"ו, אם מדינה כלשהי יוצאת למתקפה כנגד אחת מחברות הברית, על שאר החברות לצאת להגנתה. לפיכך, מוסקבה מתנגדת נחרצות להצטרפות אוקראינה וגאורגיה, שהיו בעבר חלק מברית המועצות, לארגון המערבי.

בחודש אפריל דחו המדינות החברות בנאט"ו את בקשת אוקראינה וגאורגיה להצטרף לברית הצפון אטלנטית, אך ציינו עם זאת כי ביום מן הימים יצורפו שתי המדינות הללו לברית. מדינות נאט"ו ידונו שוב בנושא בחודש דצמבר.

בתוך כך, נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב הודיע בסוף השבוע, כי עד 2020 תבנה מוסקבה סוגים חדשים של ספינות קרב וצוללות גרעיניות עם טילי שיוט מתקדמים, מערכת הגנה אווירית ומערכת הגנה מהחלל. בתגובה לכך אמרה רייס בראיון לסוכנות "רויטרס", כי "מאזן הכוחות, במונחים של הרתעה גרעינית, לא יושפע מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully