וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש יכריע ביום חמישי אם דרעי רשאי לרוץ

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

28.9.2008 / 19:47

ביהמ"ש דחה ב-4 ימים את ההחלטה אם לאפשר לדרעי לרוץ לראשות עיריית ירושלים. פרקליטו: "אני אופטימי לגבי ההחלטה הצפויה"

בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע הערב (ראשון) כי ההחלטה בעתירתו של אריה דרעי לאפשר לו לרוץ לראשות עיריית ירושלים, תידחה ליום חמישי. פרקליטו של דרעי, עו"ד יואב הירש, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הוא "אופטימי" לגבי ההחלטה הצפויה של בית המשפט.

בית המשפט יחליט האם לקבל את עמדת המדינה כי יו"ר ש"ס לשעבר אינו רשאי להשתתף בבחירות, משום שלא חלפו שבע שנים מתום ריצוי מאסרו או שמא להחליט כי דרעי רשאי להתמודד. דרעי, יו"ר ש"ס לשעבר, טען כי כשנגזר עונשו, חוק הבחירות קבע תקופת המתנה של שש שנים בלבד מתום ריצוי המאסר. מאחר שסיים את מעצרו ב-15 ביולי 2003, לטענתו הוא רשאי להתמודד בבחירות. המדינה טוענת מנגד, כי העמידה בתנאי זה נבחנת על פי הדין הנוהג כיום, הקובע תקופת המתנה של שבע שנים, ועל כן דרעי אינו זכאי להתמודד בבחירות לראשות העירייה.

מוקדם יותר היום הגיש פעיל הימין הקיצוני, נועם פדרמן, בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בירושלים לפסול את השופט משה סובל מלדון בבקשתו של אריה דרעי לרוץ לראשות עיריית ירושלים. לטענתו של פדרמן, בין סובל ודרעי יש קשרים אישיים, זאת בשל העובדה כי השניים למדו יחדיו בישיבת חברון לפני כשני עשורים. עקב כך, טוען פדרמן, לא יכול סובל לשפוט בעניינו של דרעי.

בהודעה שפרסמה דוברות בתי המשפט בעקבות האשמותיו של פדרמן, נאמר כי "לשופט משה סובל אין ולא היתה כל היכרות עם אריה דרעי". עם זאת, בקורות החיים של סובל מצויין כי בשנים 1982- 1984 הוא אכן למד בישיבת "חברון" שבירושלים, כאשר על פי טענתו שלם בשעה פדרמן באותה תקופה גם דרעי למד באותה ישיבה.

מאז הודיע דרעי על כוונתו להתמודד על ראשות עיריית ירושלים מנהלים נגדו פעילי ימין קיצוני קמפיין אגרסיבי תחת הכותרת "דרעי מסכן את ירושלים" ו"דרעי מסוכן לירושלים". הסיבה המרכזית של התנגדות אנשי הימין הקיצוני להתמודדות דרעי היא תמיכתו בהסכמי אוסלו בשנת 1993. כזכור, הסכמי אוסלו נחתמו ברוב דחוק של 61 ח"כים בלבד, כאשר דרעי הורה לששת חברי סיעת ש"ס להימנע בהצבעה. ארגוני הימין הקיצוני לא מתכוונים להמליץ על המועמד המועדף מבחינתם לראשות העיר. "מבחינתנו הדבר החשוב ביותר הוא לבוא בפני הציבור בירושלים ולומר לו 'רק לא דרעי'", הסביר אחד מהם. "אנחנו מתכוונים להדגיש את הסכנה במועמדותו של השמאלן עם הכיפה".

  • עוד באותו נושא:
  • אריה דרעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully