וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניל ארמסטרונג הסיני עשה היסטוריה

טלי גולדשטין

28.9.2008 / 16:10

לאחר ששוגרה לחלל לפני 4 ימים, נחתה מעבורת החלל הסינית בשלום. ראש המשלחת ז'אי ז'יגאנג התקבל כיאה לכל גיבור לאומי

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

מעבורת החלל הסינית שנז'ו 7 נחתה היום (ראשון) בשלום על פני כדור הארץ לאחר שהשלימה בהצלחה את משימתה לחוג מסביב לכדור. המעבורת נחתה במדבר במונגוליה לקול תשואות רמות מצוות הבקרה, הממוקם בבייג'ינג. שלושת האסטרונאוטים, או כפי שהם מכונים בסין "טייקונאוטים", יצאו מהמעבורת בעודם מנופפים לשלום למצלמות וקיבלו זרי פרחים. ראש המשלחת וטייס הקרב ז'אי ז'יגאנג בן ה-42, היה הראשון שיצא מהמעבורת והתקבל כיאה לכל גיבור לאומי.

"זו היתה משימה נהדרת, מלאה באתגרים עם סוף מוצלח", אמר ז'אי. "אנו גאים במולדת", הוסיף. נשיא, סין הו ג'ינטאו, מחא כפיים וכינה את האסטרונאוטים "גיבורים". "ההצלחה של מעבורת החלל המאוישת היא צעד קדימה עבור טכנולוגיית החלל של סין", אמר הנשיא.

במהלך הליכת החלל הראשונה שביצעו אסטרונאוטים סינים, נשאר ז'אי מחוץ למעבורת 15 דקות בעוד שני עמיתיו נותרו בפנים. בשביל הליכת החלל, לבש ז'אי במיוחד חליפת חלל מתוצרת סין, שערכה נאמד ב-10-40 מיליון דולר.

מעבורת החלל הסינית המאוישת שוגרה בהצלחה ביום חמישי מאתר מרוחק במדבר שבצפון מזרח המדינה. מטרת המשלחת היא לבצע את הפעילות החוץ רכבית (הליכה בחלל) הראשונה של אסטרונאוטים סינים בחלל. זהו השיגור השלישי של מעבורת חלל בסין מאז אוקטובר 2003, אז הצטרפה המדינה הקומוניסטית לרוסיה ולארצות הברית כמדינות היחידות בעולם ששלחו אסטרונאוטים לחלל. רוסיה וארה"ב ביצעו את הפעילות החוץ רכבית הראשונה שלהן בחלל ב-1965 וב-1969 הפכה ארה"ב למדינה הראשונה שהנחיתה אדם על הירח. הודו ויפן מפתחות כיום באגרסיביות תוכנית חלל משלהן.

ממשלת סין השקיעה מיליארדי דולרים בשנים האחרונות בתוכנית החלל. היא מקווה לבנות תחנת חלל עד 2020 ולהנחית אדם על הירח. תוכנית החלל הסינית התקדמה מאד מאז המנהיג מאו דזה דונג, מייסד הקומוניזם בסין ב-1949, התלונן כי מדינתו אינה יכולה לשגר "אפילו תפוח אדמה לחלל". עם זאת, ההתקדמות הטכנולוגית המהירה עוררה אי שקט בקרב מדינות המערב וביפן לגבי האפשרות שלסין יש שאיפות צבאיות בחלל, במיוחד לאחר הניסוי נגד טילים שערכה בשנה שעברה. בייג'ינג מכחישה את האישומים. "סין תמיד דגלה בשלום", אמר דובר משרד החוץ הסיני ליו ג'יאנצ'או. "המטרה הסופית היא לעודד פיתוח כלכלי ואת איכות החיים של התושבים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully