וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לנאשמת בפרשת הירשזון

נתיב נחמני

28.9.2008 / 14:48

רונית גרטי, שעבדה כמנהלת חשבונות בהסתדרות העובדים הלאומית, הורשעה בעבירות של סיוע לביצוע רישום כוזב וקשירת קשר לגניבה

תשעה חודשי מאסר, שככל הנראה ירוצו במסגרת עבודות שירות, ננגזרו היום (ראשון) על רונית גרטי, לשעבר מנהלת חשבונות בהסתדרות העובדים הלאומית, שהורשעה במסגרת פרשת המעילה בה חשוד גם שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון. הרשעתה הושגה במסגרת הסכם טיעון בין עורכי דינה לפרקליטות.

גרטי, תושבת זיכרון יעקב בת 44, הואשמה בעבירות של סיוע לביצוע רישום כוזב במסמכי תאגיד וקשירת קשר לגניבה מהסתדרות העובדים הלאומית ומעמותת ניל"י לטובת שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון. בנוסף לעונש המאסר גזר עליה השופט שנת מאסר על תנאי במשך שלוש שנים. "הגעת להסדר טוב", אמר השופט דוד רוזן לפרקליטה של גרטי,עו"ד אורי קינן.

מכתב האישום נגד גרטי עולה, כי היתה מעורבת יחד עם שאר הנאשמים בפרשה בעבירות גניבה, מרמה, זיוף והלבנת הון במסגרת תפקידה כמנהלת הכספים של ההסתדרות. על פי הוראות הממונים עליה, פדתה גרטי צ'קים בבנק לכסף מזומן, ואת הכסף הכניסה במעטפות שהיו מועברות להירשזון.

בנוסף, על פי הוראות הממונים עליה, נהגה לעשות את אותו הדבר עם כסף מזומן שנועד למימון חוגים ופעילויות תרבותיות שונות. גם כספים אלו מצאו את דרכם בסופו של דבר לידיו של הירשזון.

"מדובר במעשים מבישים ומכוערים", קבע השופט בהקראת גזר דינה. "התנהגותה נגועה בשחיתות, ובכוחם של המעשים בהם נטלה חלק, יש כדי לכרסם ולהרקיב יסודות כל ארגון ציבורי", כתב. "הנאשמת מעלה באמון שניתן בה וסייעה להצגת מצגים כוזבים על מנת להקל על בכירים ממנה לשאוב לכיסם כספים הנמדדים במיליוני שקלים". עם זאת, ציין השופט כי למרות העבירות שביצעה, לא לקחה הנאשמת כסף לכיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully