וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 16

שגיא מנדלבוים

28.9.2008 / 12:46

פתחתם בקלפי הטארוט וגיליתם את נסיך המטות ונסיך החרבות? שגיא מנדלבוים מסביר מה המשמעות של שני הקלפים האלו

בשבוע שעבר סיימנו לתרגל את קלפי המלכים המייצגים את האנרגיה הזכרית, שמבטאת יוזמה ויצירת יש מאין מצד אחד ופסיביות מצד שני, ולמדנו להכיר את ההתנהלות שלהם. בתרגול זה נעסוק בשני נסיכים: נסיך המטות ונסיך החרבות ונלמד להכיר את התנהלותם הכושלת, המייצגת התחלה ללא המשך. אפשר לומר שאלו הם הקלפים היותר בעייתיים בחפיסה, לא מכיוון שאינם מפותחים מספיק, אלא בגלל שהם לא יודעים להסתדר עם עולם החומר.

התרגיל

יסמין, רווקה בת 35, מאמינה שמצאה את הגבר של חייה: גאי, בן 39. הם כבר יוצאים ארבעה חודשים והיא רוצה להבין האם הקשר ביניהם מתקדם בכיוון הנכון. שאלתה היא:
"האם הזוגיות הזו תוביל לחתונה?".

לפני שאתם ממשיכים הלאה... עצרו את קריאת המאמר. קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים ליסמין אם היה מופיע לכם תחילה קלף נסיך המטות. לאחר מכן, כתבו מה היתה תשובתכם אם היה מופיע קלף נסיך החרבות. קחו את הזמן הנדרש, קראו שוב את הפירושים ב"אינדקס קלפי הטארוט" וכתבו מה הייתם עונים ליסמין. לאחר מכן, חזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנו במאמר. בהצלחה.

התשובות

הערה כללית לגבי קלפי החצר - קלפי המלכים הם קודם כל קלפי חצר וככאלו הם אינם נותנים תשובה סופית של "כן" או "לא". קלפי החצר מייצגים הזדמנויות. המשמעות היא שהשואל יכול לעשות את זה, שיהיו לו האמצעים, היכולות וההזדמנויות לקבל את מה שהוא רוצה ולהצליח. אולם הנטייה שלו לרוב תהיה לפספס את ההזדמנות וכאן עלינו להסב את תשומת ליבו לפני שזה יהיה מאוחר מדי.

קלפי החצר מראים לנו איך השואל מתנהל, מה הוא רוצה, או במלים אחרות: מה יותר "בא לו" עכשיו. פעמים רבות ההתנהלות של השואל אינה תואמת לנושא השאלה ולכן כשאנו עוסקים בקלפי החצר עלינו לבדוק במיוחד את ההיבטים המכשילים של הקלף ולהזהיר את השואל בפניהם.

אם השאלה הנשאלת עוסקת בדמויות (כמו בנושא זוגיות), צריך לקחת בחשבון שקלף החצר שיופיע בקריאה יכול להראות לנו, בנוסף לפירוש הרגיל, איזה טיפוס השואל מושך אל חייו (איזה טיפוס עומד להגיע) או להראות לנו מהן ציפיותיו של השואל. כך למשל, מלך הגביעים בשאלה על זוגיות יכול להראות לנו, שמעבר לעובדה שהשואל רוצה בית ומשפחה כרגע, ייתכן שמצד אחד הוא מחפש מישהי שתהיה כמו מזל סרטן ומצד שני הקלף יכול להראות לנו שזו מי שעומדת להיכנס אל חייו.

הערה כללית לגבי הנסיכים בכלל ומלך המטות והחרבות בפרט: הנסיכים מייצגים התחלה שאין לה המשך. הנסיכים הם חסרי ניסיון ואין להם את הידע או התבונה שיש למלכים או למלכות. הנסיכים מחזיקים את ניצוץ היסוד אותו הם מייצגים, את ההתחלה, אולם הם אינם יודעים כיצד להתגבר על הבעיות, איך לעבור את השיעור וליצור המשכיות לתהליך שהחל ולכן לרוב הם מפספסים.

לכל הנסיכים יש תפקיד חשוב בהתפתחות הרוחנית שלנו. כל אחד מהם מייצג שיעור חשוב, נקודת קפיצה. בזכותם אנחנו מתוודעים לתובנות חדשות, אולם בעולם החומר, ביומיום, הם מתפזרים ואינם יכולים ליצור המשכיות. השיעור אותו הם מייצגים הופך להיות המכשול הגדול של השואל ואם הוא לא יעבור אותו השואל לא יוכל להתקדם. בפועל, כל עוד השואל לא יתגבר על השיעור אותו הוא מייצג – לא יהיה המשך!

נסיך המטות ונסיך המטבעות הם שני נסיכים מורכבים ובעייתיים המתקשים לתפקד במקום בו יש מחזוריות קבועה. הם אוהבים שינויים, גיוון ואם זה לא יינתן להם, הם ימצאו דרך לגוון ולשנות מחוץ למערכת. אך לפני שזה קורה העצה היא לאפשר להם לגוון בתוך המערכת, בתוך נושא השאלה ועליהם להבין שתמיד אפשר לגוון, רק שלא חייבים לעשות את זה בחוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

נסיך החרבות

בכל פעם שמופיע קלף חצר יש לנו חדשות טובות וחדשות רעות. הטובות הן שזהו קלף חצר ולכן זה אפשרי. יש בהחלט הזדמנות לכך שהקשר ביניהם יוביל לחתונה. אבל החדשות הרעות הן שזהו קלף חצר והמשמעות היא שהזדמנויות צריך לדעת לנצל וליצור. לכן זה לא יקרה סתם כך ויסמין צריכה לשנות משהו בהתנהלות שלה כדי שזה יקרה.

אז מה צריך לשנות? נסיך החרבות המיוצג על ידי האנרגיה של מזל תאומים, מייצג שואל המרגיש שהוא מפספס משהו ומחפש כל הזמן שינויים וגיוון. הבעיה היא שהוא אינו יודע מתי להפסיק לשנות וליהנות ממה שיש לו ומהר מאוד משתעמם ומחפש שינוי. הקלף מראה שהזוגיות של יסמין וגיא היא מורכבת ומאתגרת ואם יסמין חושבת שלחזור הביתה ולראות טלוויזיה ביחד זה זוגיות, היא טועה טעות מרה, כי הזוגיות הזו זקוקה להרבה שינויים.

קלף נסיך החרבות הוא אחד מהקלפים היותר מסוכנים לזוגיות, מכיוון שהוא מראה שבני הזוג, ובמיוחד יסמין, עלולים להשתעמם מהר. לכן, לפני שזה קורה, עליה לדאוג שהם יעשו הרבה פעילויות משותפות: לקרוא, לשחק, ללמוד יחד וכדומה. כמו בכל קלפי החרבות לא יזיק כאן תכנון חודשי של פעילות משותפת, שתוביל לכך שהקשר יתחזק, אהבתם תגדל וחתונה תהיה טבעית עבורם.

יסמין אולי תתנגד. "זה לא אני", היא תגיד. "אני לא בנויה לתכנונים", תוסיף. אולם עליה להבין שזהו השיעור בזוגיות שלה ושהשעמום הוא האויב שלה. לכן אין לה ברירה, אלא לטפל בזה כמו שצריך, כי אם זה לא יקרה - הקשר לא יצליח.

נסיך המטות

יסמין אמנם אומרת שהיא רוצה זוגיות וקשר שיוביל לחתונה, אך זה לא מה שהקלפים
אומרים. נסיך המטות מיוצג על ידי האנרגיה של מזל קשת הוא לא מאלו שיתחתנו מהר. הוא מחפש חופש וצריך הרבה מרחב. לכן, ברגע האמת סביר להניח שיסמין לא תצליח להתגבר על צורך זה ותברח. אבל לפני שזה קורה, יש לנו עצה בשבילה:

העצה דומה מאוד לזו שנתנו לה בקלף נסיך החרבות: עליה כל הזמן לגוון, אך ההבדל בין שני הקלפים הוא שנסיך החרבות מחפש גיוון אינטלקטואלי, בעוד שנסיך המטות צריך גיוון רגשי-חוויתי. לכן עליה לדאוג שהם יצאו לטיולים ביחד, יטוסו לחו"ל, ילמדו לימודים חווייתיים ויצירתיים וכדומה. עם זאת, יסמין צריכה לזכור ששניהם ובמיוחד היא - צריכים חופש. לכן עליה לכלול, כחלק מהפעילויות שלהם, חופש אחד מהשני. כשזה יקרה הם יהפכו להיות החברים הכי טובים אחד של השני, אהבתם תגדל והחתונה תהייה הצעד הטבעי והנכון עבור שניהם.

בשבוע הבא נתרגל את נסיך המטבעות ונסיך הגביעים ונלמד כיצד יסמין צריכה להתנהל בזוגיות שלה כאשר מופיעים הקלפים האלו בקריאה. מי שרוצה להיות מוכן יותר לשיעור הבא, מוזמן להיכנס שוב לאינדקס הקלפים ולקרוא על נסיכים אלו קצת יותר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully