וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לדיכטר: "אתה חוצפן, איבדת שליטה"

פנחס וולף

28.9.2008 / 11:29

רה"מ תקף את השר לביטחון פנים על התבטאויותיו בנושא השחיתות בפריימריז: "מי אתה שתקבע שקדימה מושחתת? זה לא יסולח"

שרי קדימה מגיבים הבוקר (ראשון) בזעם לביקורת שמתח השר לביטחון פנים אבי דיכטר על הפריימריז לראשות המפלגה. ראש הממשלה אהוד אולמרט תקף את דיכטר במהלך דיון בפורום "שרינו" של קדימה ואמר לו: "מה שעשית למפלגה ולמתמודדים לא יסולח. מי אתה שתקבע שקדימה היא מושחתת, איזו חוצפה. יש לך נטייה לאבד שליטה כשאתה מתחיל לדבר".

בכנס פעילים שנערך אמש בתל אביב אמר דיכטר: "חייבים לשאול שאלות נוקבות על אופן התנהלות ההצבעות בכמה מהקלפיות. היו מקרים שערורייתיים שאנשים מרכזיים בתנועה נכנסו לקלפיות לא כדי לסייע לאופן ההצבעה אלא כדי לקבוע מה יהיו תוצאותיה". הוא התחייב "לעקור את העבריינות הפוליטית גם מתוך קדימה" ואמר כי "אעשה הכל כדי שהבחירות הבאות בקדימה יהיו הרבה יותר ישרות והוגנות".

שרי קדימה דנו היום בהתבטאויותיו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן בראיון שנתן ל"הארץ" ביום שישי. כהן אמר כי "השחיתות השלטונית היא האיום האסטרטגי על המדינה. אני מעריך שבעבר לא ראינו את היקף התופעה. רק בשנים האחרונות איתרנו שהשחיתות השלטונית נוגעת בכל מקום". בנוסף, תקף כהן את שר המשפטים דניאל פרידמן ואמר כי "שר משפטים לא יכול לתקוף משטרה במדינה דמוקרטית. המשטרה היא עצמאית. שיקום שר המשפטים ויאמר דברים כל כך חמורים - זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. כששר המשפטים תוקף את המשטרה הוא מחליש את המשטרה. זהו חוסר אחריות מקצועית, חוסר אחריות לאומית ואפילו חוסר אחריות אישית".

"השר הממונה צריך לעשות סדר"

פרידמן אמר בתגובה בישיבה: "יש כאן לא שלטון חוק, אלא הפרה של החוק. צריך להבהיר למפכ"ל שהוא עובד למען הממשלה והמינימום שהוא יכול לעשות כעת זה להתנצל בפני הממשלה ובפניי. מחפשים מי מדליף מחקירות וכאן הוא עומד ואומר אני". עוד האשים פרידמן את כהן ב"תקלות לא קלות במשטרה תחת הנהגתו".

יו"ר קדימה ציפי לבני ציינה כי תהיה טעות לדון בראיון משום ש"יש שר ממונה והוא צריך לעשות סדר". אולמרט אמר בתגובה ש"יש בעיה קטנה והשר הממונה מופיע בהודעה שמייחסת את השחיתות לממשלה ולמפלגתו". דיכטר השיב ש"השר הזה" נמצא כאן. בתגובה אמר אולמרט "לא אמרתי מאחורי גבך, בניגוד לך".

דיכטר טען שאמר למפכ"ל שההתבטאות לא היתה ראויה והוא עתיד להתנצל בפני שר המשפטים. דיכטר ציין שהוא עצמו אמר דברים חריפים אף יותר משום שראה תקלות בהתנהלות המפלגה. לבני הגיבה בנחרצות: "יש הבדל בין תקלות לבין מה שאמרת. הדברים שאמרת חמורים ופוגעים בכולנו".

לדברי דיכטר, "חווינו דברים נוראים בפריימריז". לכך השיב אולמרט: "במקומך, שיצאת אחרון בפריימריז, הייתי נזהר להטיח האשמות ולתת סטירת לחי פומבית לכל הממשלה. דווקא במהלך מו"מ להקמת ממשלה. זה בלתי הגון, היית צריך להיזהר בכבודם של המועמדים".

מקורבי דיכטר הגיבו על התקפתו של ראש הממשלה. לדבריהם, "אולמרט סילף ועיוות את דבריו של השר לביטחון הפנים. דיכטר לא דיבר בכנס אתמול על מפלגה מושחתת ועל ממשלה מושחתת. אולמרט בחר לבוא חשבון עם המשטרה ועם השר מסיבותיו הוא. חבל שעשה זאת תוך סילוף חמור של דבריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully