וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מפנים מאחזים כי פוחדים מהמתנחלים"

פנחס וולף ויהושע בריינר

28.9.2008 / 13:30

השר רמון תבע לקיים דיון חירום בו יוחלט על נקיטת צעדים ש"יסירו את האיום על הדמוקרטיה הישראלית מצד מתפרעים יהודים". אולמרט: "יש מתחתרת יהודית נוספת". ברק: "להחמיר ענישת מתנחלים"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

"מאחזים לא מפונים משום שמתנחלים הטילו את חיתתם על הממשלה" - כך אמר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה המשנה לראש הממשלה, השר חיים רמון, בעקבות פיצוץ המטען בו נפצע פרופ' זאב שטרנהל בשבוע שעבר. רמון תבע שהממשלה תקיים דיון חירום שבו יוחלט על נקיטת צעדים ש"יסירו את האיום על הדמוקרטיה הישראלית מצד מתפרעים יהודים".

גם ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס בישיבת הממשלה לפגיעה בפרופ' שטרנהל ביום חמישי. לדברי אולמרט, "גופי הביטחון הונחו לטפל במקרה, לחקור ולפעול במהירות ולהביא לדין את האחראים למה שנראה כמחתרת נוספת".

שר הביטחון אהוד ברק מתח ביקורת על מערכת אכיפת החוק ועל יכולתה לסכל הפרות חוק של מתנחלים בגדה. לדברי ברק, בשטח נמצאים חיילי צה"ל ללא הכשרה משטרתית, שרואים את המתפרעים, מתעדים את האווירה ובשלב מאוחר יותר נותנים עדות במשטרה. ברק קבל על כך ש"ישנם צעירים שהחיילים כבר העידו נגדם חמש פעמים שונות, אולם רק לעיתים בודדות הם מובאים בפני שופט, שלרוב משחרר אותם בעונשים מגוחכים". ברק פנה לפרידמן במהלך הישיבה בבקשה לתדרך את השופטים על מנת שיגזרו עונשים מרתיעים על מתנחלים שפוגעים בחיילים ובמג"ב.

ברק תקף את המערכת המשפטית על רקע הריסת בתי המחבלים. לדבריו, "עברה כבר חצי שנה מאז הפיגוע במרכז הרב ונושא הריסת בית המחבל עדיין נמצא בדיונים פנימיים. הריסת בית מחבל יכולה להועיל רק כשהיא נעשית בסמוך למועד הפיגוע ולא אחרי תקופה כל כך ארוכה".

"רוח רעה של קיצוניות"

ראש הממשלה אמר כי "מי שהניח את המטען עשה זאת כדי לפגוע בפרופ' שטרנהל, אולי אנושות ואולי אף באופן שיביא למותו. אי אפשר שלא לראות קו ישיר שנמתח בין רצח אמיל גרינצוויג, ההתנקשות ביצחק רבין לבין הניסיון לפגוע בשטרנהל". אולמרט לא חסך בביקורת בהתייחסו למפגעים ואמר כי "רוח רעה של קיצוניות, שנאה , זדון, אלימות, פריקת עול ופריצת חוק חולפת על פני חלקים בציבור הישראלי שמאיימים על הדמוקרטיה ועל היכולת לקבל החלטות ולהביע דעות ללא חשש".

"התחושה של האזרחים כאן היא שאין אכיפת חוק ביהודה ושומרון", אמרה שרת החוץ ציפי לבני במהלך ישיבת הממשלה. "הפגיעה בפרופ' שטרנהל, גם אם אינני מסכימה בהכרח עם עמדותיו, לא צריכה להפתיע", אמרה. "מי שפוגע בחיילים ובשוטרים גם ימשיך הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully