וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיגוע בדמשק נועד לפגוע במטה מודיעין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.9.2008 / 10:27

נסיבות הפיגוע שאירע אתמול בדמשק עדיין מעורפלות. חשש בפרלמנט הלבנוני: "סוריה תנצל את הפיגוע כדי להיכנס ללבנון"

ספקולציות רבות סביב נסיבות הפיגוע שאירע אתמול בבוקר (שבת) בדמשק. "הפיגוע נועד לפגוע במבנה של המודיעין הסורי, שבו כפי הנראה יושבות יחידות העוסקות בעניינים ביטחוניים פלסטיניים ובעניינים מודיעיניים אחרים" – דיווח הבוקר (ראשון) העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון. עד ראייה מסר לעיתון, כי בין ההרוגים נמצא גם גנרל בצבא סוריה ובנו, שעברו במקרה במקום.


מקור סורי מסר לעיתון הקטארי "אל-ערב", כי "מטרת הפיגוע היתה לפגוע ביציבות בסוריה שנחשבה עד כה למדינה בטוחה, ולשגר מסר לשלטונות הסורים, לפיו הם אינם מוגנים מפני פגיעות".

מקורות בפרלמנט הלבנוני אמרו לעיתון הכוויתי "א-סיאסה" כי הם חוששים שסוריה תנצל את הפיגוע על מנת להיכנס ללבנון. "הפיגוע בוצע כחלק משרשרת של אירועים חשודים שהתרחשו בסוריה מאז חיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה באזור ביטחוני. מאז חוסל גם הגנרל מוחמד סלימאן בנסיבות מעורפלות", אמרו.

להערכת המקורות, ישנם מספר נושאים שייתכן והם קשורים באופן מסוים לפיגוע, כגון הקשר המתרופף בין סוריה ואירן, הגרעין הסורי, ואולי אף בית הדין הבינלאומי בעניין חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי.

ספקולציות אלו מצטרפות לדיווח מאתמול של אתר אופוזיציה לבנוני, לפיו מי שביצע את הפיגוע הוא מתאבד עירקי המשתייך לארגון אל-קאעדה. מקורות סורים מסרו לאתר כי הפיגוע נועד לשגר מסר לסוריה המפעילה בזמן אחרון לחץ כבד על פעילי אל-קאעדה הנמצאים בשטחה, בעיקר לאחר ההתקרבות הסורית אל המערב בעקבות המשא ומתן בינה לבין ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully