וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: "מתנחלים רצחו צעיר רועה צאן"

נתיב נחמני, ניר יהב ויהושע בריינר

28.9.2008 / 10:03

בני משפחתו של יחיא בני מונה, בן 18 מהכפר עקרבא, טוענים כי מתנחלים ירו בו כ-20 כדורים מטווח אפס. גופתו נמצאה הבוקר

גופת תושב עקרבא בן 18 נמצאה הלילה (ראשון) באזור היישוב גיתית שבבקעת הירדן ועליה סימני ירי. זירת הירי טרם אותרה וגופתו הועברה לבדיקה במכון לרפואה משפטית. משטרת מרחב השרון פתחה בחקירה.

מקורות פלסטינים טוענים כי הצעיר, יחיא בני מונה, שעבד כרועה כבשים, נרצח על ידי מתנחלים. בכיר במחוז שכם מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי מונה נורה למוות מטווח אפס על ידי מתנחלים. לדבריו, המתנחלים ירו בו כ-20 כדורים. עדי ראייה פלסטינים מסרו שראו מכונית לבנה השייכת למתנחלים רודפת אחרי הצעיר, ואז שמעו יריות. המקורות מסרו כי לאחר שלא שב לביתו במהלך הלילה, החלו בני משפחתו וחבריו לחפש אחריו עד שמצאו את גופתו, לטענתם סמוך ליישוב איתמר.

בתגובה להאשמות הפלסטינים, אומרים בציניות במטה הימין "חומש תחילה" כי הם מוכנים לקחת אחריות גם על אירועים אחרים. "אין ספק שכל המתנחלים אחראים לרצח בבקעה, אין ספק שכל המתנחלים הטמינו את מטען החבלה לשטרנהל, ואין ספק שכל המתנחלים אחראים לכל הילדים הנוצרים שנעלמו סמוך לפסח האחרון", נמסר. "מלבד גיחוך גדול על האשמות הפלסטינים, איננו רואים טעם להתייחס אליהם".

יותר תקריות אלימות

אתמול נפצעו באורח קל עד בינוני שני נערים תושבי בית- אל כשהותקפו על ידי קבוצת פלסטינים בסמטת ארז סמוך למערת המכפלה בחברון. בעקבות התקרית החלו עשרות מתנחלים מחברון ומקרית ארבע להתפרע, וניפצו חלונות של חנויות ובתים השייכים לפלסטינים.

לטענת המתנחלים, הפלסטינים הגיעו למערת המכפלה, שברו אדניות בגן שנמצא במקום, עקרו מנעולים, גנבו חפצים וחיבלו בחשמל במקום. ועד היישוב היהודי בחברון טוען כי בשבוע שעבר פנו למפקד היחידה המרחבית והתריעו על התנכלויות של פלסטינים כלפי מתפללים העושים דרכם למערת המכפלה. לדבריהם, הם דרשו להציב שמירה במקום. המתנחלים סיפרו כי מדי שבת יש במקום תקיפות של יהודים שלאחריהן נוהגים הפלסטינים לצלם את תגובת המתנחלים.

בתקופה האחרונה דיווחו כוחות הביטחון על עלייה במספר התקריות האלימות בין מתנחלים לפלסטינים באזור. לפני שבועיים נפצעו שמונה פלסטינים בהתפרעות מתנחלים בכפר עסירה אל-קבלייה, סמוך להתנחלות יצהר בשומרון. המהומות החלו כמה שעות לאחר שטוביה שטטמן בן התשע משכונת שלהבת יה נדקר על ידי נער פלסטיני ונפצע באורח קל. במהלך העימותים בכפר, ירה אחד מהמתנחלים באקדחו ופצע ארבעה פלסטינים. אקדחו הוחרם, אך הוא לא נעצר.

עדכון ראשון: 8:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully