וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזק מינורי בארה"ב? הסופות הרסו את האיטי

28.9.2008 / 5:12

נשיא המדינה דיבר בעצרת הכללית של האו"ם וקרא לסיוע משמעותי, ולא הומניטרי. "צדקה מעולם לא הצליחה לקדם מדינה נחשלת"

סופות ההוריקן שפקדו לאחרונה את האיטי הצליחו להרוס את המדינה, להביא למותם של מאות בני אדם ולחסל שנים של התקדמות כלכלית שבירה במדינה הענייה ביותר בחצי הכדור הצפוני, כך אמר בסוף השבוע הנשיא רנה פרבל.

כ-700 בני אדם נהרגו בעונת ההוריקנים האחרונה, בשעה שהסופות הטרופיות פיי והאנה ולאחר מכן ההוריקנים גוסטב ואייק הכו במדינה. "ההרס שנגרם ממעברן של ארבע הסופות הללו תוך פחות מחודשיים השיב את האיטי שנים רבות אחורה", אמר פרבל באסיפת האו"ם השנתית בניו יורק. על פי הצהרה שפרסם האו"ם, הממשלה בהאיטי נדהמה מרמת ההרס שנוצר במדינה בה חיים כ-9 מיליון בני אדם בפחות משני דולרים ליום.

המשבר במדינה מאיים על מאמציו של פרבר לחזק את המוסדות הדמוקרטים והיציבות בהאיטי, שהיו אמנם חלשים אך מהפכניים ביחס למה שהתחולל במקום מאז סיום השלטון הצרפתי באי לפני כ-200 שנה. בחודש אפריל האחרון, ניסה המון זועם להפיל את הממשלה בשל מחירי האוכל הגבוהים. עקב כך, החליט האו"ם לתמוך במדינה באמצעות מתן 108 מיליון דולרים, אך פרבל קרא לתמיכה ארוכת טווח בבניית תשתיות מעבר לסיוע המיידי באוכל ובאמצעים הומניטריים.

"עלינו לשבור את תוכנית הצדקה בנסיונותינו לבסס שיתוף פעולה בינלאומי", אמר באו"ם, "צדקה מעולם לא הצליחה לקדם מדינה נחשלת". על פי נתוני הארגון, עיר הנמל המערבית גוניב, בה חיים כ-300 אלף תושבים, נמחקה כמעט לחלוטין בסופות וכל בתיה טבעו בבוץ. בכירים באו"ם טענו כי כ-800 אלף בני אדם זקוקים לסיוע מיידי. הסופות גרמו לנזק מיידי של כ-200 מיליון דולרים לענף החקלאות ולפגוע פגיעה אנושה בייצוא מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully