וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיזיותרפיה? אשליות אופטיות יעילות יותר

28.9.2008 / 2:20

ממחקר יפני חדש עולה כי שימוש באשליה אופטית יעיל בצורה משמעותית בהשבת יכולת התנועה לחולים בשיתוק לאחר שבץ מוחי

שימוש במראה ליצרית אשליה שאדם משותק גפיים מזיז אותן מאיץ את תהליך ההחלמה משבץ מוחי, כך עולה ממחקר יפני שהתפרסם בסוף השבוע. על פי המחקר, האשליה האופטית משפיעה מהר יותר מטיפול מסורתי, ואף עולה כי התודעה משחקת תפקיד משמעותי בהחלמת הגוף. בהצרה שפרסם מוביל המחקר קאזו אמימוטו מאוניברסיטת טוקיו מטרופוליטן בכנס העולמי לשבץ מוחי נכתב כי "לאספקט המנטלי של השיקום יש חשיבות נרחבת בהרבה ממה ששיערו עד כה, ויש להקדיש לו תשומת לב יתרה".

המיפלגיה, מצב בו חצי מגוף האדם משותק, הינה אחת מההשלכות ארוכות הטווח הנפוצות ביותר בשבץ, ואחת המאתגרות ביותר לשיקום. את מטרת הטיפול המסורתי- השבת כושר התנועה לחלקים המשותקים, מניעה התפיסה שכדי לעשות כן יש להתמקד בתרגילים פיזיים ובגירוי.

בטיפול החדש, הציבו החורקים מראה באמצע הגוף כך שתנועה בגפיים הבריאות נדמתה כאילו הגפיים המשותקות זזות באותו האופן. לאשליה האופטית הייתה השפעה טובה בהרבה בגירוי המוח, ובשיפור היכולות המוטוריות של הגוף המשותק, אמר אמימוטו.

החוקרים השוו בין הטיפולים על ידי מדידת הזווית בה מפרק הרגל התכופף, וכמה זמן לקח לחולים לבצע את המשימה עם הגף המשותק. מהמחקר עולה כי טיפול מסורתי ב-14 חולים לאחר שבץ, הביא לשיפור של 0.9 מעלות בזווית הכיפוף ולא הביא כלל לשיפור ביכולת התנועה. לעומת זאת, הטיפול באמצעות המראה הביאה לשיפור בתנועה של יותר מ-12 אחוזים, תיאר אמימוטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully