וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו מחדש הסנקציות שהוטלו על איראן

27.9.2008 / 23:15

בהחלטה לא הוטלו סנקציות חדשות על המדינה, אך חודשה הקריאה לחדול באופן מיידי מהעשרת האורניום ולשתף פעולה עם סבא"א

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הערב (שבת) הצעת החלטה המאשרת מחדש את הסנקציות שכבר הוטלו על אירן בשל סירובה להפסיק את העשרת האורניום. ההחלטה הערב אינה כוללת הטלת סנקציות חדשות. בהחלטה נכתב כי "על אירן לציית להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם ולהפסיק את העשרת האורניום ללא כל עיכוב נוסף". בנוסף, ההחלטה כוללת קריאה לאירן לשתף פעולה באופן מלא עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). לטענת סבא"א, אירן אינה משתפת פעולה עם פקחיה באופן מספק. רוסיה, החברה במועצה, תמכה בהחלטה.

אתמול הודיעה אירן כי טיוטת ההחלטה אינה מסייעת בפתרון המשבר בעניין הגרעין האירני, וכי היא מעידה על מחלוקות בקרב מנסחיה. בלחץ רוסיה, הטיוטה אינה כוללת המלצה להגברת הסנקציות נגד אירן.

לאחר הדיון במועצת הביטחון אמר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, כי זהו אינו הזמן לשקול סנקציות חדשות נגד אירן. "אנחנו ממשיכים להאמין כי זהו אינו הזמן לשקול את ההצעה לסנקציות חדשות, לא ברמה של שרי החוץ ולא בכל רמה אחרת", אמר לברוב במסיבת עיתונאים באו"ם. גם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס הבהירה שלשום כי ההחלטה של החברות במועצת הביטחון לגבי אירן אינה כוללת סנקציות נוספות. היא הסבירה כי מטרת ההחלטה היא "להציג אחידות נגד תכנית הגרעין האירנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully