וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "ישראל - המרוויחה הגדולה מהפיגוע"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.9.2008 / 0:05

שר החוץ הסורי אמר כי "מי שמפיקה תועלת מפיגועים מסוג זה היא ישראל", אך הביע תקווה שהמו"מ המוקפא בין המדינות יתחדש לאחר הקמת הממשלה החדשה

שר החוץ של סוריה וואליד מועלם רמז אמש (שבת) על מעורבותה של ישראל בפיצוץ שאירע אתמול בבוקר מדרום לדמשק ושבו נהרגו 17 אזרחים סורים ונפצעו 14. בשיחה עם סוכנות הידיעות הכוויתית, אמר מועלם כי הוא אינו רוצה להפנות אצבע מאשימה לאף גורם, אולם "תמיד אמרתי שמי שעומדת בראש אלו שמפיקים תועלת מפיגועים מסוג זה היא ישראל". מועלם הוסיף ואמר כי "מדובר בפעולת טרור שמאיימת על כולם, אולם גורמי הביטחון חוקרים אותה".

מועלם אמר את הדברים לאחר פגישתו עם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס בניו יורק. פגישה שהוא תיאר כ"חיובית", וטען שהיא "מהווה פתח לדיאלוג עתידי". מועלם התייחס בראיון גם למשא ומתן בין ישראל לסוריה ואמר כי המגעים הבלתי ישירים מוקפאים. "הדבר תלוי בעמדתה של ממשלת ישראל החדשה שתוקם". לדבריו, "רייס הביעה בפניי את תקוותה שהמגעים הבלתי ישירים בין ישראל לסוריה יחודשו לאחר הקמת ממשלה חדשה בישראל".

מועלם נשאל מהי תגובתו להזמנת נשיא סוריה בשאר אסד לבקר בירושלים מצד נשיא המדינה שמעון פרס. "זוהי בריחה מהתחייבויות השלום משום שהוא רותם את העגלה לפני הסוס. מי שרוצה שלום, שיגיע לשולחן המשא ומתן ויגבש הסכם שלום. אחרי זה אפשר לדבר על פגישות ישירות".

מועלם אמר לכתבים כי רייס הביעה את נכונותה של ארצות הברית להשתתף בשיחות בין הצדדים, וכי לדעתו, ברגע שהמשא ומתן בין ישראל לסוריה יהפוך לישיר, לארצות הברית ולמדינות אחרות יהיה תפקיד חשוב. מועלם הכחיש כי רייס העלתה במהלך השיחה ביניהם את נושא היחסים בין אירן לסוריה.

(פרסום ראשון: 23:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully