וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "לא נוותר על אף אסיר תמורת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.9.2008 / 14:00

הארגון טוען כי התגמשותה של ישראל ונכונותה לשחרר מחצית מרשימת האסירים אינה מספיקה, וכי היא מעידה על "הכרה בצדקת הדרישות של חמאס"

"עמדותיה החדשות של ישראל בעסקת שליט מהוות הכרה בצדקת הדרישות של חמאס, ובכך שמדובר בדרישות אנושיות שאי אפשר לסגת מהן" – כך אמר היום (שבת) בכיר חמאס ומחזיק תיק שליט בארגון, ד"ר אוסאמה אל-מזיני. לדבריו, ההתגמשות הישראלית, במסגרתה היא מוכנה לשחרר כמחצית מהשמות שהוגשו לה על ידי חמאס, "אינה מספיקה, משום שמספר האסירים שחמאס דורש לשחרר גבוה יותר והארגון לא יוותר על אף אסיר".

אל-מזיני ציין כי חמאס דרשה לשחרר 1,000 אסירים, ביניהם כאלה שנידונו למאסרי עולם ארוכים. "ההתגמשות הישראלית היא פרי של מאבק, נחישות ועמידה איתנה ושל העובדה של ויתרנו על יעדינו הלגיטימיים והצודקים עבור עמנו", אמר. "נמשיך לעמוד איתנים, נחושים ועקשנים עד שהאויב הציוני ייענה לכל הדרישות הפלסטיניות".

לדבריו, אסור שישראל תחשוב שחמאס מתכוון לוותר משום ש"חמאס התגמשה במידת האפשר, בכך שהיא דורשת אלף אסירים בלבד מתוך 11 אלף האסירים הנמצאים בבתי הכלא בישראל". עוד ציין אל-מזיני כי ארגונו מעוניין להשלים את עסקת השבויים עם ישראל.

ביום חמישי הגיש המשנה לראש הממשלה חיים רמון לראש הממשלה אהוד אולמרט רשימה של 450 אסירים לקראת עסקת השחרור של גלעד שליט. הרשימה כוללת מחצית משמות האסירים שדרש חמאס לשחרר. הרשימה הוגשה לאחר שהוועדה להגמשת הקריטריונים לשחרור מחבלים בראשותו של השר רמון סיימה את עבודתה.

"חמאס מתנגד לכל רשימה ישראלית שמטרתה לשנות את התנאים שהציב הארגון", אמר אז בתגובה לוואלה! חדשות דובר חמאס פאוזי ברהום. "ישראל רוצה להפעיל עלינו לחץ כדי שנשנה את רשימת האסירים שבכוונתו לשחרר תמורת שחרור גלעד שליט, אולם אנחנו דבקים בתנאים שהצבנו וברשימה שלנו ודוחים כל רשימה ישראלית שלא תיענה לדרישותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully