וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון מאיימת על אירן

26.9.2008 / 23:02

מועצת הביטחון של האו"ם קבעה כי על אירן לציית להחלטותיה ללא עיכוב נוסף, להפסיק את העשרת האורניום ולשתף פעולה עם סבא"א

"על אירן לציית להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם ולהפסיק את העשרת האורניום ללא כל עיכוב נוסף". כך נכתב בטיוטה שניסחו הערב (שישי) שרי החוץ של חמש החברות הקבועות במועצה. ההחלטה, עליה יצביעו מחר, כוללת בנוסף קריאה לאירן לשתף פעולה באופן מלא עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). לטענת סבא"א, אירן אינה משתפת פעולה עם פקחיה באופן מספק. יש לציין כי רוסיה, החברה במועצה, תמכה בהחלטה.

שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס אמרה הערב כי ההחלטה היום של החברות במועצת הביטחון לגבי אירן, אינה כוללת סנקציות נוספות. לדבריה, מטרת ההחלטה היא להציג אחידות נגד תכנית הגרעין האירנית.

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מוחמד אל-בראדעי, אמר, כי אירן נמצאת בדרכה לשלוט בטכנולוגיה שתאפשר לה לייצר פצצה גרעינית. עם זאת, בראיון לעיתון גרמני ציין אל-בראדעי, כי יש לאירנים "ספר הבישול", אך לא המצרכים הדרושים, כלומר מספיק חומר גרעיני לייצור פצצת אטום.

לדברי אל-בראדעי, למספיק מדינות יש את המרכיבים הדרושים לייצור נשק גרעיני ואם אירן תקבל מרכיבים אלו היא "תוכל לייצר פצצה בטווח של כמה חודשים עד שנה". אל-בראדעי הוסיף עם זאת, כי "כל עוד סבא"א מפקחת על מתקני הגרעין, אירן לא תוכל לפרוץ את המחסום לייצור נשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully