וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט התייקר השבוע ב-4%, ל-107 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

26.9.2008 / 9:57

חוסר הוודאות סביב אישור תוכנית החילוץ הממשלתית למגזר הפיננסי העלה גם את מחיר הזהב, שהוסיף 2.8% בסיכום שבועי

מחיר הנפט השלים עלייה שבועית של 4%, ומחיר הזהב עלה מעל 900 דולר לאונקייה, על רקע חוסר הוודאות סביב אישור תוכנית החילוץ הממשלתית למגזר הפיננסי בארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 106.89 דולר לחבית, ירידה של 1.1% - 1.13 דולרים - בבורסת הסחורות של ניו יורק. עם זאת, בסיכום שבועי עלה מחירם ב-4%.

מחיר הזהב שב ועלה היום מעל לרמה של 900 דולר לאונקייה לאחר שהמשקיעים ביקשו מקלט במתכת היקרה על רקע הקשיים שאליהם נקלעו המגעים על תוכנית החילוץ. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 888.5 דולר לאונקייה, עלייה של 0.7% או 6.5 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שבמהלך המסחר האלקטרוני כבר נסק מחירים לרמה של יותר מ-920 דולר לאונקייה. בסיכום שבועי עלה מחיר הזהב ב-2.8%, לאחר שבשבוע הקודם נסק ב-13% - הזינוק השבועי החד ביותר מאז אוקטובר 99'.

המסחר בשוק הסחורות היום בא על רקע תוהו ובוהו במגעים על אישור תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בארה"ב בסך 700 מיליארד דולר - התוכנית הכלכלית הנרחבת ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת.

ביממה החולפת הידרדרו המגעים בקונגרס לכדי תוהו ובוהו. לאחר ימים של התחבטות הגיעו נציגי שני הצדדים לכדי התקוטטות פומבית נדירה, ונראה היה כי המגעים נקלעו למבוי סתום.

עם זאת, נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הכריז כי ממשלתו תעביר תוכנית חילוץ, למרות חילוקי הדעות סביבה. "אנחנו נעביר תוכנית חילוץ", אמר בוש בהודעה קצרה בבית הלבן, והוסיף כי לרפובליקנים המתנגדים לתוכנית כפי שהיא ומציעים שינויים יש זכות להשמיע את קולם, אך "אין מחלוקת על כך שיש לנקוט בפעולה משמעותית". "אנו זקוקים לתוכנית חירום", אמר בוש. "יש לנו בעיה גדולה".

שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון, יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי ונשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, קראו בימים האחרונים לקונגרס לפעול במהירות כדי לאשר את תוכנית החילוץ למגזר הפיננסים. השלושה הזהירו כי עיכוב באישור התוכנית עלול לאיים על השווקים ועל יציבותה של כלכלת ארה"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully