וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק התנגדות תשיב את פלסטין הכבושה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.9.2008 / 21:48

בנאום לרגל "יום ירושלים", אמר מזכ"ל חיזבאללה, כי "פלסטין, מהים ועד הנהר, היא רכושם של הערבים והפלסטינים ולאף אחד אין זכות לוותר על גרגר של אדמה"

"הדרך היחידה להשבת האדמה הכבושה היא דרך ההתנגדות" – כך אמר היום (שישי) מזכ"ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, בנאום שנשא לרגל "יום ירושלים". לדבריו, "היום הסתיים עידן החלומות של הציוניים והחל עידן הגשמת החלומות שלנו".

"לאומה האיסלמית יש מחויבות היסטורית לירושלים, לפלסטין ולעם הפלסטיני. פלסטין, מהים ועד הנהר, היא רכושם של הערבים והפלסטינים ולאף אחד אין זכות לוותר על גרגר של אדמה או על אבן ממנה משום שכל גרגר בה קדוש. על האדמה לשוב במלואה לידי בעליה", אמר.

לדברי נסראללה, ישראל והלובי היהודי שולטים בעולם ומשפיעים על ארצות הברית ועל בנות בריתה. "אדמותינו ישוחררו לא על ידי תחנונים לארצות הברית או למדינות המערב, אלא על ידי רצון, נחישות, התנגדות והקרבת קורבנות של עמי האזור".

"העם הפלסטיני לא יוותר על נשקו"

מזכ"ל חיזבאללה הביע הזדהות עם כאב הפלסטינים והבטיח כי העם הפלסטיני לא יוותר על המאבק בישראל. "לאחר שנת 2000 ולאחר הניצחון בדרום לבנון פרצה אינתיפאדת אל-אקצא. הייתה אז הזדמנות פז להגשים את התקוות (להשיב את האדמות הכבושות – נ.י) אולם לצערנו האומה הערבית לא עמדה לצד פלסטין שעמו גילה אומץ לב. גם היום עומד העם הפלסטיני בלב הייסורים – מדי יום נרצחים פלסטינים ועזה נתונה למצור. העם הפלסטיני לא יוותר על נשקו. העם הזה נחוש להמשיך בהתנגדות ולא לוותר על זכויותיו".

לפני עשרה ימים אמר נסראללה כי חיזבאללה נעץ את המסמר האחרון בארון המתים של ארץ ישראל השלמה. "ישראל הגדולה קרסה במלחמת לבנון השנייה והפכה ל'מדינה רגילה'", אמר. בנוסף איים כי הנקמה על חיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה הולכת ומתקרבת: "מי שחיסל את מורנייה צריך להישאר מודאג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully