וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: תוכנית החילוץ למערכת הפיננסית תעבור בממשלה

עפרה שלו

26.9.2008 / 19:13

נשיא ארה"ב אמר כי ממשלתו תעביר את תוכנית החילוץ למערכת הפיננסית, בהיקף של 700 מיליארד דולר, למרות התנגדות הרפובליקנים

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר כי ממשלתו תעביר את תוכנית החילוץ למערכת הפיננסית בגובה של 700 מיליארד דולר, למרות חילוקי הדעות בין הרפובליקנים לדמוקרטים סביבה. "אנחנו נעביר את תוכנית החילוץ", אמר בוש במסגרת נאום קצר בבית הלבן, והוסיף כי לרפובליקנים המתנגדים לתוכנית כפי שהיא ומציעים שינויים יש זכות להשמיע את קולם, אך "אין מחלוקת על כך שיש לנקוט בפעולה משמעותית". "אנו זקוקים לתוכנית חירום", אמר בוש. "יש לנו בעיה גדולה".

בעקבות האופטימיות המחודשת לגבי אישור של תוכנית חילוץ, ירידות השערים שנרשמו בתחילת המסחר בוול סטריט מתמתנות. מדד דאו ג'ונס יורד עתה ב-0.6%, לאחר שמוקדם ירד בכ-1.5%. S&P יורד ב-1.4%.

הסנטור כריס דוד, יו"ר ועדת הבנקאות, אמר כי בוש חייב להחזיר את הרפובליקנים לשיחות, וכי השיחות יתחדשו כבר היום. דובר מטעם הבית הלבן אמר כי ביום שישי הרבה פגישות, שיחות טלפון ופעילות.

הרפובליקנים פוצצו אתמול את המגעים על אישור תוכנית החילוץ הפיננסית של משרד האוצר לאחר ימים של דיונים, והציעו תוכנית חילוץ חלופית. "אם הכסף לא ישתחרר", אמר אז בוש, "הכלכלה עלולה ליפול". במקביל, המשבר הפיננסי החמיר עם קריסתו של וושינגטון מיוצ'ואל. בנק החסכון וההלוואות הגדול בארה"ב, נסגר אמש בהוראת השלטונות בארה"ב, בקריסה הגדולה ביותר של בנק בהיסטוריה של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully