וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "חמאס לא נמצא בכיס של סוריה ואירן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.9.2008 / 13:18

ראש הלשכה המדינית של חמאס האשים את ישראל בסחבת במו"מ לשחרור שליט, והביע ספקנות באשר לסיכויי השלום עם סוריה

"חמאס אינו בכיס של סוריה ולא של אירן, למרות יחסינו הטובים עם אירן. כפי שחמאס אינו מתערב בעניינים פנימיים של אחרים, כך גם אנחנו לא מסכימים שאף אחד יתערב בעניינים הפנימיים שלנו" – כך אמר היום (שישי) ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. בראיון לעיתון כוויתי אמר משעל כי יחסיו של חמאס עם אירן אינם באים על חשבון יחסים עם אף מדינה ערבית.

משעל התייחס למגעים העקיפים המתנהלים בין ישראל לסוריה ואמר כי לא יושג בהם דבר. "אני סבור שמדובר בטקטיקה בלבד משום שישראל אינה מוכנה ואינה בשלה להחזיר את רמת הגולן", אמר. "כל הסקרים בישראל מוכיחים זאת. אני חושב שהסורים מבינים זאת". יחד עם זאת הבהיר משעל כי ארגונו יתמוך בכל גורם ערבי שדורש את זכויותיו, כגון השבת רמת הגולן לריבונות סורית.

בתשובה לשאלה האם יש חדש בפרשת החייל החטוף גלעד שליט ענה: "אנו מעדיפים שלא למסור פרטים על הנושא דרך אמצעי התקשורת. אסתפק בלומר בקצרה שהמצרים הם עדיין הגורם המתווך במשא ומתן הבלתי ישיר המתנהל בין חמאס לישראל. הסחבת שנגרמת בנושא זה נובעת מהתנהלותה של ישראל, שהשיבה אותנו כמעט לנקודת האפס. אנו ממשיכים להתעקש על כך שימולאו כל הדרישות שלנו".

בנוסף התייחס לבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב ואמר כי לחמאס לא משנה מי יזכה בבחירות, משום שאין כל הבדל משמעותי בין המתמודדים, אולם חמאס "מוכן לכל שינוי במדיניות האמריקאית שיכבד את רצון עמי האזור ויפחית את החד-צדדיות האמריקאית כלפי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully