וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד הזה הוא עני

ליבי אביכזר

26.9.2008 / 9:02

עמותת "פתחון לב" מחלקת מדי שנה כ-5000 סלי מזון, גם לתינוקות. השנה גברה הדרישה, אך קטנה כמות התרומות. אתם יכולים לעזור

"שתיקת הילדים הרעבים" היא הסיסמה המלווה את קמפיין עמותת "פתחון לב" לקראת ראש השנה. העמותה שהוקמה בשנת 1998 כדי לסייע לאנשים הזקוקים לתרומות מזון וביגוד, מפעילה שני מרכזי סיוע, אחד בראשון לציון והשני ובכרמיאל, בהם מחולקים בכל חודש למעלה מ- 4,000 סלי מזון משפחתיים ו – 1000 סלי מזון לתינוקות. האנשים מופנים למרכזים דרך לשכות הרווחה וחלקם מגיעים באופן פרטי. סל מזון למשפחה כולל מוצרי בסיס, קטניות, לחם ירקות ואוכל מצונן והוא מספיק לשבועיים. הסל לתינוקות כולל טיטולים, תחליפי חלב, ומחיות מזון.

זה יכול לקרות לכל אחד

הימים לפני ראש- השנה הם ימים עמוסים מאד במרכזי החלוקה של "פתחון לב" והשנה עומדים אנשי המרכז בפני בעיה - עלייה בכמות הבקשות לסיוע וירידה בכמות התרומות. מזון התינוקות אזל ממרכזי הסיוע של "פתחון לב" ובקרוב יאזלו גם מוצרים בסיסיים אחרים. י' מאזור המרכז, אב לשלושה ילדים, הבכור בן שלוש וחצי ושני תאומים בני שלושה חודשים. י' הפסיק להתפרנס מהעסק הקטן שהיה ברשותו לאחר שחלה במחלת כליות וכיום הוא נתמך על ידי הביטוח הלאומי ונעזר בתרומות של "פתחון לב".

"הבעיה היא שאין מזון לתינוקות ואין חיתולים. אלו מוצרים יקרים מאוד וקשה לממן אותם מקצבת נכות. אנחנו מקצצים במזון בשבילנו כדי שיהיה לילדים. חשוב לי שידעו שהמחלה גרמה לי להפסיק לעבוד וכל אחד אחר יכול היה להיות במקומי. אני אדם משכיל שהתפרנס בכבוד. אני חושב שהסיבה לכך שהשנה יש פחות תרומות היא שאנשים בחברה שלנו הפכו אפאטיים. יש פערי מעמדות גדולים ואנשים לא מרגישים שהסבל של האחר נוגע אליהם" אומר י'.

איך אפשר לעזור?

ביום שני יפעילו אנשי העמותה מוקד חרום במרכזי הסיוע לאנשים שירצו להצטייד בחבילות מזון לקראת החג "הניסיון שלנו מראה כי אנשים רבים שמתביישים להגיע למרכזים בכל ימות השנה מגיעים בערב החג" אומרת סופי אשכנזי, מנהלת פרויקטים בעמותה.

אז איך אפשר לסייע? תרומות של מוצרי מזון יבשים, תחליפי חלב לתינוקות וחיתולים אפשר להעביר עד ערב החג וגם אחריו למרכזי הסיוע ברחוב לישנסקי 9 בראשון לציון ולרחוב הלבונה 1 בכרמיאל. תרומות כספיות ניתן להעביר באמצעות הטלפון 03-5576000 או דרך sms עם המילה "לב" למספר 1890.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully