וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה הבריטית על הכוונת של אל קאעדה

טלי גולדשטין

25.9.2008 / 18:48

התביעה במשפט הנערך בבריטניה טוענת כי חברי תא טרור המשוייך לאל קאעדה תכננו לפגוע בשר ההגנה לשעבר ובסיסים צבאיים

תא טרור של ארגון אל קאעדה בדק מספר יעדים לבצע נגדם פיגוע, בהם בסיסים צבאיים, שר ההגנה לשעבר ומקורבים של ראש הממשלה הבריטי לשעבר טוני בלייר, כך דיווח היום (חמישי) ה"טלגרף" הבריטי. לפי החשד, חביב אחמד, אחד מחברי התא, בירר את כתובתו של ג'ף הון, דאז שר ההגנה ויעדים אחרים ממחשבו האישי.

אחמד בדק עם אתר אינטרנט שסיפק פרטים לגבי סר טרבור צ'ין, מנכ"ל חברת "לקס סרוויסס" וחבר של טוני בלייר. לטענת התביעה במשפטו של אחמד, הנאשם הוריד מסמך הנקרא "מחקר של התנקשויות" ובדק כיצד משתמשים ברימונים וכיצד לייצר פצצות ביתיות. "מידע זה עולה בקנה אחד עם החיפוש אחר יעדים שונים", אמר התובע אנדרו אדיס.

לדברי אדיס, חביב נקרא לדובאי בדצמבר 2005 על מנת לסייע למפעיל אל קאעדה בכיר. המפעיל, רנג'יב אחמד, שלח אותו בחזרה לבריטניה לאחר שמשימתו בוטלה עקב התנקשות בחיי מפקדו. חביב חזר לבריטניה כשבידיו ספר צפנים שכלל, ככל הנראה, מספרי טלפון של חברים בכירים אחרים בתא הטרור, בהם חמזה רבייה, מספר שלוש באל קאעדה וחאליד חביב, מספר שש בארגון החשוד במעורבות בפיגועים הקטלניים ב-2004 בתחנת הרכבת במדריד.

לטענת התביעה, חביב חיפש מידע על חברי היחידה ללוחמה בטרור של ה"סקוטלנד יארד", לרבות מפקדם דיוויד ונס וראש ה-MI5 בזמנו דיים אליזבת מאנינגהם-בולר. בין רשימותיו של חביב נמצאו פרטים לגבי בסיסים צבאיים שונים ולגבי שגרירות רוסיה בלונדון והנספח של משרד ההגנה ההודי בלונדון. רוסיה והודו עוררו את חמת המוסלמים בעקבות המלחמות בצ'צ'ניה ובקשמיר.

"סיבה אחת לכך שתדע את מיקומה של שגרירות מסוימת היא בגלל שאתה רוצה לפוצצה ואתה רוצה להכיר גם את האנשים אותם תהרוג", אמר אדיס.

רנג'יב מואשם בניהול פעילות של ארגון טרור, החזקת מסמכים על טרור וחומרי נפץ. חביב מואשם בהחזקת מידע על טרור ובכך שעבר אמוני טרור בפקיסטן. השניים מכחישים את האישומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully