וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החייל שפלט כדור ופגע בחברתו

עדי שמחוביץ ויהושע בריינר

25.9.2008 / 18:19

בית הדין הצבאי קיבל חלקית את טענות סנגורי החייל והחליט להאריך את מעצרו רק עד יום ראשון. סנגורו: "זה אינו המקום להחמיר"

בית דין צבאי דן היום (חמישי) בבקשת הארכת מעצרו של אדיר סוקולוב, בן 18, חייל בסדיר החשוד כי פעל ברשלנות, כאשר נפלט כדור מנשקו ופגע בחברתו. סקולוב חשוד כי שלשום, בעת שטייל עם שתיים מחברותיו באזור "היכל נוקיה" ביד אליהו בתל אביב, נשא את נשקו האישי כשהוא טעון. משראה סוקולוב כי הנשק טעון, עצר על מנת להוציא את המחסנית, ובדק באופן ידני שלא נשארו כדורים בבית הבליעה של הרובה. בבדיקה הידנית התגלה כדור, והחייל הוציא אותו בידו והכניס חזרה מחסנית. בעת שהשיב את נשק לכתפו, נפלט כדור ופגע בכתף אחת הבנות.

בדיון בבית הדין הצבאי מחוז דרום מז"י (מרחב זרועות יבשה), ביקשה התביעה את הארכת מעצרו בעשרה ימים נוספים בטענה שנהג ברשלנות. עו"ד שגיא גרינפלד ועו"ד ערן שגב, סנגוריו של סקולוב טענו כי פליטת הכדור היתה תאונה בלתי נמנעת: "הנשק היה נצור ולכן אין ספק כי מדובר בפגם של הנשק, רובה M16". נוסף על כך, טענו כי מדובר בחייל שהתגייס לפני כחודשיים ועבר טירונות קרבית, וכי חוות דעת צבאיות העלתה שמדובר בחייל מצטיין וממושמע.

בית הדין הצבאי קיבל חלקית את טענות ההגנה והורה לפרקליטות הצבאית להחליט אם להגיש כתב אישום עד יום ראשון, עד אז ישאר סוקולוב במעצר. עו"ד שגיא גרינפלד אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר בפרשה מצערת שגם החייל מצטער עליה מאד. מדובר בחייל חיובי שמעוניין להמשיך ולתרום למדינה ולצבא. אנחנו בטוחים שהתביעה בהגינותה תבין כי זה אינו המקום להחמיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully