וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם נדבק בהיסטרית "פרשת רמדיה" הסינית

טלי גולדשטין

25.9.2008 / 19:08

מדינות ברחבי עולם הטילו איסור על יבוא מוצרי חלב סינים מחשש להרעלה. מספר מדינות פתחו במבצע נרחב של הורדת מוצרים מהמדפים

ארגון הבריאות העולמי (WHO ) הפציר היום (חמישי) בגופים לבקרת איכות המזון במדינות ברחבי העולם לבדוק את מוצרי החלב הסינים המיובאים לפני שיחליטו להטיל איסור כולל על יבוא מוצרים אלו או על מבצע כללי להורדת המוצרים שכבר נכנסו ממדפי החנויות.

ממשלות בכל העולם עוקבות בדאגה רבה אחרי ההתפתחויות ב"פרשת רמדיה" הסינית, שפרצה לפני כשבועיים. אבקת חלב לתינוקות מתוצרת חברת "סאנלו" הסינית נתגלתה כרעילה לאחר שבבדיקות נמצא כי הכילה את החומר הכימי מלמין. מעל 50 אלף תינוקות חלו לאחר שצרכו את אבקת החלב, 13 אלף מאושפזים בבתי החולים עם בעיות בכליות וארבעה מתו.

מעל ל-12 מדינות באסיה, אפריקה ואירופה הגיבו לפרשה באיסור היבוא של מוצרי חלב סינים. מדינות אחרות כגון אוסטרליה ותימן הורידו את המוצרים מהמדפים מחשש להימצאות אבקת החלב הרעילה. "אנו עדים למבצעים נרחבים של הורדות מוצרים מהמדפים. עם זאת, אנחנו ממליצים למדינות לבדוק את המזון לפני שיקבלו החלטות פזיזות", אמרה דוברת ארגון הבריאות סארי סטיאוגי.

הודו הכריזה היום על חרם בן שלושה חודשים על מוצרי חלב מתוצרת סין – המדינה הגדולה ביותר שאכפה אמצעי בטיחות זה. האיחוד האירופי הציע לערוך בדיקות ולהטיל הגבלות על מותרי המזון הסינים המכילים אבקת חלב. דוברת של האיחוד מסרה כי הרשויות יבדקו את כל המוצרים ללא יוצא דופן ותאסור את השימוש במוצרים לילדים שמכילים אבקת חלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully