וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

27.9.2008 / 8:15

מה עושים עם אשכים נעלמים, ומה גורם לבעיות אוזניים כרוניות? הווטרינר שלנו מטעם פורינה, ד"ר איל נחמיאס, פה בשביל לענות על כל השאלות שלכם

יש לנו כלב פודל טוי קטן, בן תשעה חודשים. טרם יצאו מגופו אשכים. מה עושים? האם הוא יוכל להרביע?

אשכים שלא ירדו נקראים אשך טמיר. האשך הטמיר הוא פגם גנטי ולפיכך כלב כזה פסול להרבעה. בגיל תשעה חודשים אין אפשרות לטיפול כלשהוא לגרום להם לרדת. טיפול כירורגי נחשב לאסור על פי החוק וגם מבחינה של האתיקה הכלבנית אסור. בגיל צעיר יותר יש אפשרות של טיפול הורמונלי אך תשעה חודשים הם כבר אחרי.

האם מותר לצחצח לכלב שיניים במשחה שמיועדת לילדים?

קיימות משחות מיוחדות לכלבים, והן מכילות חמרי טעם מותאמים לחוש הריח של הכלב (למשל טעם עוף). משחות של ילדים עלולות להכיל חומרי טעם או ריח חריפים מדי עבור הכלב אם כי נכון שבשני המקרים המשחה מותאמת לבליעה לאחר הצחצוח. במשחות לכלבים יש גם תוספים אנזימטיים שונים המותאמים למניעה וטיפול ברובד החיידקי של הכלב.

יש לי כלב מסוג יורקשייר טרייר, בן 11. בחצי השנה האחרונה הוא סובל מדלקת באוזן שמאל שחוזרת שוב ושוב מה. ממה זה נובע, ומה ניתן לעשות בנידון?

דלקות אזניים חוזרות עלולות לנבוע ממספר רב של גורמים ביניהם בעיות הורמונאליות , טפילים , גידולים ועוד. ניתן לקבל מידע רב בנושא במאמר שהתפרסם פה, ראו קישור.



.

שני הכלבים שלנו רוב היום משחקים ביניהם, ובין היתר נושכים ומלקקים זה את זה. לקטן מביניהם יש שפשוף בעור, ואנו מורחים לו משחה פעמיים בשבוע (שאמורה למנוע זיהום). האם יש סכנה כשהכלב השני מלקק את המשחה מגופו תוך כדי משחק?

על מנת למנוע ליקוק של המשחה, כדאי למרוח אותה על העור לפני הטיול או לפני האוכל, בכך אנו מעניקים למשחה זמן טוב להיספג ולכלב להיות מרוכז בפעילות אחרת שאינה משחק כך שלא ילקק את המשחה.


.

  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully