וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוף ונפש על ארבע

ירון שוורץ

25.9.2008 / 16:05

כמו בני אדם, גם חיות מחמד יכולות להעזר בטיפול אלטרנטיבי. אמנם בארץ זה לא נפוץ, אבל יש אלטרנטיבה לפרוזאק

הטרנד הכי חזק בלונדון היום הוא טיפול בחיות בית באמצעות הרפואה האלטרנטיבית. כן כן, כלבים עוברים דיקור, חתולים עושים שיאצו וכולם מטופלים בצמחי מרפא. ד"ר חדווה גונן, נציגה מקומית של הטרנד מבארת עבורנו טיפה את הנושא: "הפילוסופיה של הרפואה האלטרנטיבית מבוססת על האמונה העמוקה ביכולתו של כל גוף, חיה או אדם, לרפא את עצמו. בתהליך הריפוי הטבעי המטפל מנצל את השאיפה הטבעית של הגוף להירפא. גונן מסבירה שבעוד שטיפול רגיל עונה על מחלה ספציפית, ברפואה המשלימה מתייחסים לסך כל התסמינים שהחולה מדווח עליהם, ובוחרים לו טיפול בהתאמה.

גונן מאמינה שכל שיטות הטיפול האלטרנטיביות המוכרות לנו לגיטימיות גם לבעלי חיים: תזונה נכונה לשינוי הרכב הדם, צום מיצים לחיזוק המערכת החיסונית, עיסוי לניקוי פסולת פנימית ואפילו פנג-שווי לטובת סביבת חיים נעימה של הכלבים והחתולים, "כל השיטות הללו" אומרת גונן, "מחזקות את כוח החיים הפנימי ששומר שכל אברי החיה יפעלו בצורה הרמונית".

גונן למשל מטפלת בחיות באמצעות פרחי באך. על פי ממציא השיטה, דר' אדוארד באך, לכל צמח יש אנרגיה מרפאת. כדי ללקט את האנרגיה הזו, אוספים את טיפות הטל שנאגרות על הצמחים ומניחים אותן יחד עם מי מעיין לשימור בתוך תמצית אלכוהול. לפי גונן, הטיפול בפרחי באך אמנם הותאם לבני אדם, אך אין מתאים ממנו לטיפול בבעלי חיים "הם תבוניים כמונו, מסוגלים ללמוד, לחשוב, מתנסים ברגשות, לכל אחד יש אופי משלו ומתוך ההסתכלות הזו אני מטפלת בהם".

רוב החיות בטבע יודעות לרפא את עצמן, אבל, אותן חיות שהאדם ביית, אבדו את היכולת הזו: "התזונה שלהן לקויה. האוכל המתועש שלהן, זה שבא בשקיות גדולות עם ציורים של חתולים או כלבים חמודים מורכב משישים אחוז סויה, שלושים אחוז סובין והשאר פשוט זבל. בכלל, הסויה זה חלבון מהצומח וחיות צריכות דווקא חלבון מן החי. אם יש לכלב שלכם בעיות עור, אלרגיות או דלקות, תנו לו בשר אמיתי, יוגורט עם חיידקים פרוביוטים ותראו ישר שיפור משמעותי במצב שלהן".

להמנע מאנטיביוטיקה

ד"ר גונן נכנסת לתמונה כשהחתול או הכלב שלכם עוברים שינוי התנהגותי "זה יכול לקרות בעקבות המלטה, מעבר למקום חדש, מוות של הבעלים, אלימות מצד הבעלים, תשישות נפשית חוסר סבלנות, נחפזות עצבנות, חרדות לפני זיקוקי יום העצמאות".

גונן כבר הכינה תמציות לחתולה שהפכה עצבנית בעקבות זה שהבעלים נכנסה להריון, לכלב שהיו מכים אותו עם צינור השקיה הכינה תמצית נגד טראומה, ואפילו רפאה כלב נוסף באמצעים טבעיים בלבד וללא כל שימוש באנטיביוטיקה מדלקת חמורה בשלפוחית השתן. "פעם אחת הלכתי לביקור אצל כלב שהיה מלך בביתו, אבל בפאניקה בחצר. ביקרתי בבית הבעלים וגיליתי שיש לכלב חדר, ארון בגדים, מיטה, וכשרצינו לרדת למטה הבעלים התעקש להלביש לו סוודר ולנעול לו נעליים. באותו רגע ידעתי שקודם כל צריך לטפל בבעלים ולחלץ אותו מהחרדה העמוקה לגבי הדרך שבה הוא תופס את הכלב".

הצילו

גונן איננה מעוניינת לעצור לחלוטין את הטיפולים הקונבנציונליים, ומודה שכמו שיש ילדים שחייבים רטלין, גם כלבים זקוקים לפעמים לאנטיביוטיקה, אבל מה שכן חשוב לה הוא שלפחות הווטרינרים וכמובן, גם בעלי הכלבים והחתולים, יהיו חשופים לידיעה, לעובדה, שיש גם טיפול אלטרנטיבי שיכול לעזור לחיות המחמד שכל כך יקרות להם. יותר מכל, גונן מאמינה בשיתוף פעולה בו מאפשרים הווטרינרים לרפואה המשלימה למלא את תפקידה החשוב.

טיפ לסיום: אם יש לכלב שלכם פריחה, בעיות עור, קשקשים, אפשר לקחת פשוט טיפות "רסקיו", שגם הם מבית היוצר של ד"ר באך, למהול במים ולמרוח על המקום הפגוע, צפו להקלה מיידית. במידה וזה לא יעבוד, אז תרגישו יותר שלמים כשתתנו להם את האנטיביוטיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully