וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואליציה רחבה? מרצ וש"ס מתקרבות לממשלה

פנחס וולף

25.9.2008 / 18:03

נציגי ש"ס התנו את הצטרפות המפלגה לקואליציה בהגדלת קצבאות הילדים. חברי מרצ אמרו כי יפתחו במו"מ ודרשו ליישם את חוק פינוי-פיצוי ואת פיטוריו של פרידמן

הסתיימה פגישת נציגי מפלגת ש"ס ונציגיה של יו"ר קדימה ציפי לבני, בנוגע להצטרפות המפלגה החרדית לממשלה בראשותה של לבני. בפגישה שהתקיימה אחר הצהרים (חמישי), הציגו שני הצדדים רעיונות לגבי קצבאות הילדים. אנשי לבני הודיעו כי הם יבחנו את דרישות ש"ס וישובו להיפגש ככל הנראה בשבוע הבא. הסוגיה העיקרית סביבה נסוב המו"מ היא קצבאות הילדים, אך אנשיה של לבני טוענים שהיענות לדרישות ש"ס להגדיל את הקצבאות תהיה יקרה מידי. גם שר האוצר רוני בר און, מנאמניה של היו"ר הטרייה, הודיע בעבר על התנגדות נחרצת לקצבאות הילדים ושני הצדדים מחפשים פתרונות.

אמש מינה יו"ר ש"ס אלי ישי את דוד גלאס ואת מנכ"ל הביטוח הלאומי לשעבר יוחנן שטסמן לרכז את המשא ומתן הקואליציוני מטעם המפלגה עם סיעת קדימה. ישי הנחה את השניים לא להעלות את נושא שלמות ירושלים במו"מ הקואליציוני, משום שלדבריו זהו "אינו נושא בר שיח". על הנושאים המדיניים ידון ישי בשיחות אישיות עם לבני. כמו כן, ישי הורה לשניים להתעקש על קצבאות הילדים. כזכור, ש"ס התנתה כניסה לקואליציה בראשות לבני בהעלאת קצבאות הילדים ובהתחייבות מפורשת כי ירושלים לא תחולק.

בתוך כך, חברי סיעת מרצ המליצו להנהלת המפלגה על כניסה למשא ומתן קואליציוני. חברי הסיעה ציינו כי ידרשו להגדיל את ההוצאות הממשלתיות ופריסתרשת ביטחון לקרנות הפנסיה של העובדים. מעבר לתקציב, מרצ תדרוש מלבני גם את המשך המשא ומתן המדיני, הקפאת הבניה ביהודה ושומרון ויישום חוק פינוי פיצוי. זאת מלבד דרישתה לפיטוריו של שר המשפטים דניאל פרידמן.

סיעת העבודה החליטה הבוקר להמשיך את המשא ומתן עם קדימה להצטרפות לממשלה. "יו"ר קדימה ואני רצינו ממשלת חירום לאומית עם הליכוד, צר לי שזה לא יצא, זו החמצה". כך אמר יו"ר העבודה ושר הביטחון אהוד ברק בישיבת הסיעה בבית המפלגה בתל אביב. ברק ולבני נפגשו פעמיים במסגרת המגעים להקמת קואליציה. הפגישות הוגדרו על ידי הצדדים כ"טובות". סיעת העבודה התכנסה על מנת לגבש את דרישותיה במשא ומתן הקואליציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully