וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: הוגשה רשימה חדשה של אסירים

פנחס וולף וניר יהב

25.9.2008 / 14:52

השר רמון הגיש לרה"מ רשימת אסירים, הכוללת מחצית השמות שביקש חמאס. דובר הארגון: "דוחים כל רשימה שלא תיענה לדרישתנו"

המשנה לראש הממשלה חיים רמון הגיש היום (חמישי) לראש הממשלה אהוד אולמרט רשימה של 450 אסירים לקראת עסקת השחרור של גלעד שליט. הרשימה כוללת מחצית משמות האסירים שדרש חמאס לשחרר. הרשימה הוגשה לאחר שהוועדה להגמשת הקריטריונים לשחרור מחבלים בראשותו של השר רמון סיימה את עבודתה.

"חמאס מתנגד לכל רשימה ישראלית שמטרתה לשנות את התנאים שהציב הארגון", אמר בתגובה לוואלה! חדשות דובר חמאס פאוזי ברהום. "ישראל רוצה להפעיל עלינו לחץ כדי שנשנה את רשימת האסירים שבכוונתו לשחרר תמורת שחרור גלעד שליט, אולם אנחנו דבקים בתנאים שהצבנו וברשימה שלנו ודוחים כל רשימה ישראלית שלא תיענה לדרישותינו".

לפני כשבועיים התקיים במשרד ראש הממשלה בירושלים דיון של צוות השרים המיוחד בראשות רמון, כדי לנסות ולקבוע קריטריונים חדשים לשחרור אסירים "עם דם על הידיים", ולהשלים את גיבוש הרשימה. הרשימה כללה שמות של אסירים שחמאס דרש בעבר ואושרו כעת לאחר "הגמשה" נוספת של הקריטריונים לשחרור אסירים עם דם על הידיים.

לפני כשבוע איים בכיר חמאס מחמוד א-זהאר לבטל את כל ההבנות שהושגו עם ישראל בנוגע לעסקת שליט ולהתחיל במשא ומתן מחדש אם ישראל לא תמלא אחר התחייבויותיה. בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות "רמתאן" אמר א-זהאר כי "אם ישראל תמשיך במדיניות של נסיגה מסיכומים, נבטל את כל הסיכומים ונדרוש כמות אסירים אחרת ושמות חדשים של אסירים".

על הדיווחים אז לפיהם ישראל העבירה לחמאס דרך מצרים רשימת אסירים חדשה, אמר כי "מה שסוכם בינינו לבין ישראל הוא על שחרור 1,000 אסירים בשני שלבים. כשהם מדברים על שחרור 450 אסירים הם למעשה מפרים את הסיכומים", אמר. לטענתו, אם ישראל תמשיך להפר את הסיכומים, חמאס ייאלץ להעלות דרישות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully