וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוליית בלרוס" זוכתה מנסיונות ההתנקשות

עדי שמחוביץ

25.9.2008 / 14:23

4 האזרחים הבלרוסים הואשמו כי שימשו כשכירי חרב וניסו לרצוח את האחים אלפרון ואת שוני גבריאלי. "לא הוכח כי היה להם קשר לאירועים"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: אלכס זגוניקוב, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ירון סנקר, שלום צ'רלי שטרית וארבעה אזרחים זרים הידועים בכינוי "חוליית בלרוס" זוכו היום (חמישי) מאשמת ניסיון רצח נסים אלפרון. סנקר, המרצה שני מאסרי עולם על רצח כפול בהוד השרון ב-2004, ושטרית הורשעו בניסיון לרצוח את יעקב אלפרון, אך הבלרוסים זוכו מאשמה זו. כל הנאשמים זוכו מאשמת ניסיון רצח איש העסקים עזרא (שוני) גבריאלי. לדברי השופטת, "לא הוכח מעבר לספק סביר שגבריאלי היה היעד ולנאשמים היה קשר לכך".

פרקליטו של סנקר, עו"ד אבי כהן, טען כי "הפרקליטות פספסה את התיק הזה". לדבריו, סנקר הודה בכל הפרשות והפליל את החשודים האחרים, אך מכיוון שהפרקליטות הפרה הבטחות כלפיו, הוא לא העיד במשפט והמידע שסיפק לגבי הנאשמים האחרים הפך ללא קביל. הראיות שמסר לגבי עצמו, נותרו קבילות ושימשו נגדו.

משמעות הכרעת הדין היא שהניסיון להוכיח שמשפחות הפשע מייבאות מחו"ל רוצחים שכירים, כשל. "צריכים להבין את ההבדל בין רכילות לבין הראיות המובאות בפני בית המשפט", אמר עו"ד אבי חימי, שייצג את חברי חוליית בלרוס. "התקשורת מעצימה את המעורבות של משפחות הפשע".

"במהלך חמש שנים ניהלנו מאבק משפטי ארוך וממושך, כאשר כיום בית המשפט אמר את דברו", אמרו עו"ד רוויטל סוויד ושני פרג'ון, המייצגות את צ'רלי שטרית. "בית המשפט זיכה את מרשנו בשלושה מארבעת ניסיונות הרצח שיוחסו לו, כשהטענה לפיה הוא והבלרוסים נשלחו על ידי משפחות פשע שחפצו לפגוע באנשים אחרים הוכחה כלא נכונה".

הסתננו דרך גבול מצרים

במרץ 2004 נעצרו ארבעת החשודים שנודעו כ"חוליית בלרוס". מדובר בארבעה אזרחים זרים, שלפי החשד נשכרו כדי לבצע התנקשויות. בדירה בה שוכנו נחשפו אמצעי לחימה רבים. לפי הערכת המשטרה, האחים רפי ומשה אוחנה קשורים להזמנת החוליה.

החוליה מבלרוס היתה חשודה שעמדה מאחורי הטמנת המטען שהתגלה בינואר 2004 בחניון מגדלי עזריאלי בתל אביב. המטען נפל ממכוניתו של גבריאלי, איש עסקים ואביה של ח"כ לשעבר ענבל גבריאלי. במשטרה סברו כי החוליה התכוונה לפגוע בגבריאלי כחלק מסכסוכים בעולם התחתון. ארבעת הזרים מבלרוס חצו את הגבול לישראל ממצרים בנובמבר 2003, בנתיב בו מבריחים נשים לעיסוק בזנות, בסיוע בדואים.

מעצרם של ארבעת שכירי החרב הוביל למעצרם של חשודים נוספים הקשורים לארבעה ניסיונות רצח וקשירת קשר לביצוע רצח: ניסיון לרצח של יעקב אלפרון בסמוך לביתו ברעננה ב-6 בנובמבר 2003 באמצעות מטען שהוצמד למכונית גנובה שחנתה בסמוך לביתו, ירי לעבר ניסים אלפרון בעת שיצא מביתו ברמת גן ב-1 בדצמבר 2003 והצמדת המטען לרכבו של שוני גבריאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully