וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שיוצא לסיני מהמר על חייו"

יהושע בריינר

25.9.2008 / 12:57

סגן ראש המטה ללוחמה בטרור שב ומזהיר מפני חטיפות ישראלים בסיני: "לא מדובר בכסת"ח. ארגוני הטרור ממתינים לתקופת החגים"

המטה ללוחמה בטרור ממשיך ומזהיר את הישראלים מפני חטיפות בסיני. כשבועיים לאחר שהוציא אזהרה מפני חטיפת ישראלים מחופי סיני בכוונה להבריחם לתוך עזה על ידי חיזבאללה, אמר סגן ראש המטה כי "מי שיוצא לסיני בימים אלה מהמר על חייו".

תא"ל במיל' אלקנה הר-נוף אמר את הדברים היום (חמישי) במהלך כנס בנושא אזהרות מסע שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. "אמרתי את האזהרה הזו גם לפני ארבע שנים, בטרם אירעו הפיגועים הקשים", אמר. "מבחינת תמונת המודיעין, המצב היום הוא דומה. אני מקווה שהסיפור שהיה אז לא יחזור על עצמו".

בנוגע לאיום חיזבאללה לנקום את מותו של בכיר הארגון עימאד מורניה, אמר הר-נוף כי "איום החטיפות של חיזבאללה כנקמה על רצח מורניה הוא אחד האיומים הגדולים שעומדים בפנינו", אמר. "לא ברור לי למה הם מאשימים אותנו בחיסולו, אבל הם חשים צורך לנקום. לא מדובר רק באגו ארגוני אלא בשיקולי הרתעה ואיזון ההרתעה ההדדי בין ישראל לחיזבאללה".

לדבריו, מאז הוציא המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע חזרו לשטח הארץ כ-200 ישראלים ששהו בסיני. להערכתו, כרגע שוהים בסיני כ-100 ישראלים. בשנים קודמות, הוא אומר, בתקופה זו שלפני החגים שהו בסיני עשרות אלפי ישראלים. לדבריו, ארגוני הטרור ממתינים לתקופת החגים בשל מספר התיירים הישראלים המגיעים לסיני בתקופה זו.

SMS למטיילים בחו"ל

הר-נוף אומר כי חוליית הטרור שמתכוונת לבצע את החטיפה נמצאת כרגע באזור החוף. לדבריו, כוחות הביטחון הישראלים משתפים פעולה עם שירותי הביטחון המצרים. הוא אמר כי "אזהרת המסע היא לא הכלי היחיד שיש לנו כדי למנוע פעילות טרור", ואפשר שרמז בכך שכוחות מגיעים לסיני ומאבטחים את האזרחים הישראלים. "המצרים מעודכנים לגבי המקומות בהם ישנו חשש לפעילות טרור, אולם, ברור לי שגם היריב רואה את הפעילות הענפה שהמצרים מבצעים", אמר.

"לא מדובר בכסת"ח", הדגיש הר-נוף. "קל מאוד להיות ראש קטן ולהוציא אזהרות מסע על כל מידע מודיעיני", אולם לדבריו המטה ללוחמה בטרור נמנע מלעשות זאת. הוא סיפר כי המטה נמצא בקשר עם חברות הסלולר לגבי אפשרות לשליחת מסרונים בעניין אזהרות מסע לישראלים המטיילים בחו"ל.

אתמול סקרו אנשי המטה ללוחמה בטרור את הטיפול באזהרות המסע בפני חברי הקבינט המדיני-ביטחוני. במהלך הישיבה אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט כי "אזרחי ישראל וגופי הממשל צריכים להתייחס לאיומי המטה ללוחמה בטרור ברצינות הגבוהה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully