וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת ערערה המודחת: "שטרית נתן שוחד"

פנחס וולף וניר יהב

25.9.2008 / 11:58

המועצה המקומית בערערה פוזרה ע"י השר שטרית בשל "תפקוד לקוי". חברי המועצה: "נעתור לבג"ץ ונתלונן על שוחד בחירות שנתן השר"

חברי מועצת ערערה הודיעו כי יש בכוונתם לערער לבג"ץ על החלטתו של שר הפנים לפזר את המועצה המקומית בשל "תפקוד לקוי". "החלטתו של שר הפנים היא החלטה פוליטית מובהקת", אמר לוואלה! חדשות חבר המועצה המודח טלב אבו עראר. "ההחלטה הזו מוזרה ומבוססת על שיקולים פסולים מצד שטרית, 45 ימים לפני הבחירות למועצות המקומיות". לדברי אבו עראר, חברי המועצה מתכוונים בנוסף להגיש תלונה למשטרה על שוחד בחירות שהוגש לטענתם במסגרת הפריימריז לראשות מפלגת קדימה על ידי השר שטרית.

השר שטרית אימץ את המלצות ועדת החקירה שהוקמה בעניין והמלצת מנכ"ל משרדו, אריה בר, שקבעו כי תפקוד הרשות המקומית לקוי. המועצה פוטרה אמש, ובמקומה תמונה ועדה קרואה. עד אז, החשב המלווה של הרשות המקומית ינהל את המועצה. ההחלטה לפזר את המועצה המקומית התקבלה בין היתר בעקבות גירעון של יותר מ- 15 מיליון שקלים. כמו כן, התגלה כי המועצה גבתה ארבעה אחוזים בלבד מחיובי הארנונה ו- 33 אחוזים מחיובי המים.

"מצבה של המועצה המקומית הוא מהקשים שברשויות המקומיות בישראל. הרשות המקומית אינה מספקת ולו שירותים מינימליים לתושבי המקום, והיא מתפקדת באופן לקוי. כמו כן הדרג המקצועי אינו פועל על פי נהלים ודפוסי עבודה תקינים", נאמר בהמלצת מנכ"ל משרד הפנים.

לדברי שר הפנים מאיר שטרית, "מתן שירותים לתושבים הינו בסיס העבודה של ראש רשות מקומית, אולם למרבה הצער, לא כל ראשי הרשויות המקומיות מסוגלים לדאוג למתן שירותים אלה וחוטאים לתפקידם כי אינם דואגים לשיפור רמת חייהם של תושבי המועצה. הנחיתי את הגורמים המקצועיים לפעול למניעת מצבים בלתי מקובלים אלה".

תגובת שר הפנים לטענות חברי המועצה לא התקבלה עד פרסום הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully