וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לי פוליטיקה עכשיו? כי ככה החליטו

גיל קדרון

25.9.2008 / 9:54

מקיין ביקש לדחות את העימות שנקבע למחר "על מנת להתמודד עם המשבר הכלכלי", אולם הוועדה המארגנת הודיעה: העימות יתקיים כמתוכנן

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

הוועדה האמריקאית לארגון עימותים נשיאותיים הודיעה אמש (רביעי) כי תקיים את העימות הטלוויזיוני ביום שישי כמתוכנן, וזאת למרות קריאתו של המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין לדחות אותו למועד מאוחר יותר.

"תפקיד הוועדה היא להעניק לציבור האמריקאי הזמנות לשמוע המועמדים המובילים לנשיאות מנהלים דיון בנושאים החשובים ביותר שעומדים בפני האומה", נאמר בהודעה הרשמית. "לדעתנו, ייטב לציבור שהעימותים יתנהלו כמתוכנן".

"להתמודד עם המשבר ההיסטורי"

מקיין הודיע אתמול במפתיע כי ישהה את מסע הבחירות שלו לנשיאות וייסע לוושינגטון, "על מנת להתמודד עם המשבר ההיסטורי" ולסייע, לטענתו, לממשל ג'ורג' בוש ולקונגרס להגיע להסכמה בנוגע לחבילת הסיוע שאמורה לסיים את המשבר הכלכלי החמור. הוא אף ביקש לדחות את העימות הטלוויזיוני עם יריבו ברק אובמה, שיהיה בנושאי מדיניות חוץ. אובמה כינס מסיבת עיתונאים משלו, בה הבהיר כי בכוונתו להופיע לעימות ביום שישי.

"עכשיו זה זמן חשוב מתמיד להשמיע את דעותינו לעם האמריקאי. תפקיד הנשיא הוא לדאוג ליותר מדבר אחד בו זמנית, והמנצח בבחירות יהיה אחראי לכל הבלגן הזה, ויש עוד בעיות מלבד הכלכלה", אמר אובמה. "יש לשני המחנות שלנו מטוסים גדולים עם הסיסמאות שלנו עליהם, ואנחנו מסוגלים להגיע מוושינגטון למיסיסיפי במהירות רבה".

מקיין הסביר את הצורך בוויתור על הפוליטיקה ברגע זה. "ברור שלא התפתח קונצנזוס סביב ההצעה של הממשל", אמר הסנאטור מאריזונה, "אינני חושב שההצעה הנוכחית תעבור בקונגרס, והזמן שלנו אוזל. אני קורא לנשיא בוש לארגן פגישה עם מנהיגי שני בתי הקונגרס, כולל הסנאטור אובמה ואנוכי, כדי שנפתור יחדיו את המשבר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully