וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חבל שהחמצנו ממשלת חירום בגלל הליכוד"

פנחס וולף

25.9.2008 / 11:00

שר הביטחון כינס את סיעת העבודה שהחליטה להמשיך במו"מ הקואליציוני עם קדימה. הוא צפוי לדרוש מלבני להוביל את המו"מ בערוץ הסורי

סיעת העבודה החליטה הבוקר (חמישי) להמשיך את המשא ומתן עם קדימה להצטרפות לממשלה. "יו"ר קדימה ציפי לבני ואני רצינו ממשלת חירום לאומית עם הליכוד, צר לי שזה לא יצא, זו החמצה". כך אמר יו"ר העבודה ושר הביטחון אהוד ברק בישיבת הסיעה בבית המפלגה בתל אביב. ברק ולבני נפגשו פעמיים במסגרת המגעים להקמת קואליציה. הפגישות הוגדרו על ידי הצדדים כ"טובות". סיעת העבודה התכנסה על מנת לגבש את דרישותיה במשא ומתן הקואליציוני.

ברק צפוי לדרוש מראש הממשלה המיועדת לעמוד בראש המשא ומתן בערוץ הסורי בממשלתה. כך דווח ב"הארץ". בנוסף, ברק ידרוש מעורבות מלאה ושוטפת, בזמן אמת, במגעים עם הפלסטינים. ככל הנראה, ברק יעלה את הדרישה באופן מפורש ומפורט בהמשך המו"מ הקואליציוני בין שתי המפלגות. יו"ר העבודה חזר על עמדתו לפיה "מפלגת העבודה צריכה לבדוק ברצינות אפשרות של כינון ממשלה לשנתיים, שניתן יהיה לעבוד בה, אבל אם לא - איננו חוששים ללכת לבוחר".

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה בישיבת הסיעה כי "המשך הישיבה בקואליציה אינו עונה על רצון הבוחר ויגרום נזק למפלגה". לדבריה, "אם נכנסים לשותפות יש צורך לעשות זאת תוך תביעה להדחתו של שר המשפטים דניאל פרידמן המביא להרס מערכת המשפט תוך דרישה להרחבת התקציב, קצבאות זקנה וביטול חוק ההסדרים, ותוך שיתוף פעולה מלא עם ההסתדרות, שהיא השותף הערכי החשוב ביותר שלנו". ח"כ נדיה חילו אמרה כי "מפלגת העבודה אינה חותמת גומי. אמנם הנטייה היא להישאר בממשלה, אבל עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש. דרישותינו ברורות והצטרפותנו תלויה רק בהיענות קדימה".

אחד המתנגדים הבולטים לכניסת העבודה לממשלה היה שר החקלאות שלום שמחון שאמר כי "כניסה לממשלה משמעותה ריסוק מפלגת העבודה. קדימה תאכל את העבודה". בתגובה, אמר שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, התומך בכניסה לממשלה: "אולי דווקא ברק יהפוך למנהיג השמאל, במידה שיהיה איחוד בין קדימה לעבודה".

שר הביטחון התייחס גם לפגיעה בפרופסור זאב שטרנהל הלילה ואמר כי, "מדובר באיש רוח שהותקף על רקע דעותיו. אנחנו חזרנו לימים אפלים". שטרנהל נפצע באורח קל ממטען חבלה שהונח בפתח ביתו, כנראה על ידי אנשי ימין. בהתייחסו לנאומו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בעצרת האו"ם אתמול, אמר ברק כי "זוהי תעודת עניות לעולם, כאשר הוא נותן לאחמדינג'ד לנאום נאום שטנה שכזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully