וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "להמשיך במו"מ גם אחרי אולמרט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.9.2008 / 8:43

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי המגעים המדיניים יימשכו גם עם הממשלה החדשה. על ההתנגדות האלימה: "האינתיפדה הרסה אותנו"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי להיפגש היום (חמישי) עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש במסגרת עצרת האו"ם בניו יורק ולומר לו שיש להמשיך ולנהל את המשא ומתן עם ישראל. "בין אם נשיג הסכם או לא, מה שמעניין אותנו הוא שנמשיך במשא ומתן", אמר אבו מאזן. לדבריו, המגעים צריכים להתנהל גם עם הממשלה הישראלית שתוקם ועם הממשל האמריקאי החדש.

בראיון לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, אמר אבו מאזן כי הממשל האמריקאי החדש צריך לגלות ניטרליות ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני ולדחוף לקיום משא ומתן, "על מנת שלא נמתין שבע שנים נוספות כדי להתחיל לנהל מגעים". אבו מאזן הבהיר כי הרשות "תמשיך ללכת אל אותו כיוון עם ממשלתו של אולמרט, למרות שהוא התפטר, וגם עם ממשלו של בוש".

"בשתי הפגישות האחרונות שקיימתי עם אולמרט התחלנו לדבר על מספר נושאים, שאינני רוצה לכנותם מוגדרים אולם הם נושאים ברורים במידה מסוימת", ציין אבו מאזן. "נושאים אלו נוגעים לגבולות, לפליטים ולביטחון והם מהווים רעיונות קיימים. יש לנו רעיונות ונמשיך לדון עליהם".

אבו מאזן דחה את רעיון הקמת מדינה אחת לישראלים ולפלסטינים. "נושא שתי המדינות עדיין קיים ואנו עדיין מאמינים בו. אנו עדיין מאמינים גם במפת הדרכים", אמר. במקביל גינה את ההתנגדות האלימה נגד הכיבוש: "אני מתנגד לאינתיפאדה הצבאית ולהתנגדות החמושה. האינתיפאדה הרסה אותנו ואיננו מוכנים להיהרס בשנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully