וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין הפסיק את הקמפיין "בשל המשבר הכלכלי"

גיל קדרון

24.9.2008 / 22:10

המועמד הרפובליקני נסע לוושינגטון וביקש לדחות את העימות עם אובמה. מוקדם יותר היום פורסם סקר שמעניק ליריבו יתרון של 9%

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין הודיע הערב (רביעי) במפתיע כי ישהה את מסע הבחירות שלו לנשיאות וייסע מחר לוושינגטון, במטרה לסייע לממשל ג'ורג' בוש ולקונגרס להגיע להסכמה בנוגע לחבילת הסיוע שאמורה לסיים את המשבר הכלכלי החמור. מקיין קרא ליריבו ברק אובמה לפעול בצורה דומה, "על מנת להתמודד עם המשבר ההיסטורי".

כמו כן, ביקש מקיין לדחות את העימות הטלוויזיוני עם יריבו אובמה, שנקבע זה מכבר ליום שישי. אובמה כינס מסיבת עיתונאים משלו, בה הבהיר כי בכוונתו להופיע לעימות ביום שישי.

"עכשיו זה זמן חשוב מתמיד להשמיע את דעותינו לעם האמריקאי. תפקיד הנשיא הוא לדאוג ליותר מדבר אחד בו זמנית, והמנצח בבחירות יהיה אחראי לכל הבלגן הזה, ויש עוד בעיות מלבד הכלכלה", אמר אובמה. "יש לשני המחנות שלנו מטוסים גדולים עם הסיסמאות שלנו עליהם, ואנחנו מסוגלים להגיע מוושינגטון למיסיסיפי במהירות רבה".

מקיין הסביר את הצורך בוויתור על הפוליטיקה ברגע זה. "ברור שלא התפתח קונצנזוס סביב ההצעה של הממשל", אמר הסנאטור מאריזונה, "אינני חושב שההצעה הנוכחית תעבור בקונגרס, והזמן שלנו אוזל. אני קורא לנשיא בוש לארגן פגישה עם מנהיגי שני בתי הקונגרס, כולל הסנאטור אובמה ואנוכי, כדי שנפתור יחדיו את המשבר הזה".

שתי המפלגות הביעו הסתייגות גדולה מהתוכנית של ממשל בוש, אותה כינו "כללית מדי", "אנטי חוקתית" ו"אנטי אמריקאית". מכל קצוות הקשת הפוליטית אמרו פוליטיקאים כי הם חוששים להעניק כל כך הרבה כוח לממשל, ללא שזה הוכיח כי ביכולתו לטפל במשבר, וללא פיקוח מתאים על פעולותיו של שר האוצר הנרי פולסון. גם שני המועמדים לנשיאות תקפו את התוכנית של ברננקי מאותן סיבות.

מחנהו של אובמה הודיע כי שני המועמדים שוחחו הבוקר בנוגע להודעה משותפת בדבר העקרונות של חבילת הסיוע, אולם הבהיר כי אין בכוונתו להשעות את הקמפיין.

התרסקות הכלכלה האמריקאית פוגעת קשות במקיין, ומשרתת את יריבו ברק אובמה, כך מראה סקר חדש של רשת ABC וה"וושינגטון פוסט" שהתפרסם הבוקר, ומראה כי לאובמה יתרון של 52 אחוזים לעומת 43 בלבד למקיין בקרב אנשים שצפויים לבקר בקלפי ב-4 לנובמבר. זו הפעם הראשונה בה זוכה אובמה ליותר מ-50 אחוזי תמיכה.

השבוע ספג מקיין ביקורת קשה בעקבות מספר הצהרות בנוגע לכלכלה, שהציגו אותו באור שלילי. בתחילה תיאר מקיין את "יסודות הכלכלה" כ"איתנים", ומאוחר יותר פירסם מאמר בו דיבר בשבח צמצום הפיקוח על הבנקים.

אובמה פותח פער ממקיין

מוקדם יותר החודש נהנה מקיין מיתרון של 47:49, לאחר שהופעתו וזו של סגניתו האפשרית, שרה פיילין, בוועידה הרפובליקנית זכו לרייטינג חסר תקדים. אולם הפניית הזרקורים לזירה הכלכלית נתנה לאובמה את ההזדמנות לדבר בנקודות בהן סבור הציבור האמריקאי כי הוא יפעל ביעילות גדולה יותר מיריבו במידה שייבחר לבית הלבן. השניים יתעמתו לראשונה ביום שישי, כשהנושא יהיה מדיניות חוץ, תחום לגביו נותן ציבור הבוחרים אמון רב יותר.

בהודעתו לתקשורת קשר מקיין בין ההחלטה "לשים את הפוליטיקה בצד" לבין פתרון המשבר הכלכלי, וכינה זאת חובה פטריוטיות, אותה קשר לאירועי ה-11 בספטמבר.

"הכל קשור לכלכלה", אמר ג'ורג' סטפנופוליס, הכתב של ABC בוושינגטון. "אנשים כועסים, המומים ומודאגים בנוגע לכלכלה, וזה עוזר כרגע לברק אובמה". הכעס הזה מופנה לממשל הרפובליקני ולגישתו הכלכלית להקל על וול סטריט לפעול ללא מגבלות או פיקוח הדוק מדי, ולמרות נסיונו של מקיין להרחיק את עצמו מהסיבות למשבר על ידי ביקורת קשה על המעורבים בו, הקפיד אובמה לתקוף את האידיאולוגיה הקפיטליסטית של מקיין ולהצביע על הנקודות בהן היא זהה לזו של ממשל בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully