וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן צריך להפסיק המו"מ עם ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.9.2008 / 19:56

בכיר פתח, קדורה פארס, אמר בכנס בירושלים, כי "אין שום סיכוי לפריצת דרך במגעים עם ישראל בעתיד הקרוב". לדבריו, "יש להמשיך במאבק"

"יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צריך להודיע על הפסקת המשא ומתן עם ישראל". כך אמר הערב (רביעי) בכיר פתח וחבר המועצה המחוקקת הפלסטינית קדורה פארס בכנס של יוזמת ז'נבה שנערך בירושלים. לדבריו, "עלינו להיות כנים עם עצמנו, אין שום סיכוי לפריצת דרך במגעים עם ישראל בעתיד הקרוב".

"איני יכול להבין כיצד במהלך המו"מ ישראל ממשיכה להרחיב התנחלויות", אמר. לדברי פארס, "על העם הפלסטיני להתנגד לכיבוש בדרכים של מאבק עממי, כגון חסימת כבישים שמובילים להתנחלויות, משום שהמתנחלים הם המכשול העיקרי לשלום". פארס ציין עוד, כי "העובדה שבישראל יש מי שמדבר על מדינה אחת לשני עמים מדגימה כמה המשבר עמוק. דיבור על מדינה אחת אינו אפשרי ואינו רציני. לא תהיה פריצת דרך אם לא תהיה התערבות אמריקאית".

פארס דיבר גם על המשבר הפנים פלסטיני ואמר שאין תועלת להשאיר את אבו מאזן בתפקידו עד 2010 במקום המועד שבו הוא אמור לסיים את תפקידו, כלומר, בינואר 2009. לדבריו, "במהלך השנה האחרונה היו לאמריקאים ולישראלים הזדמנויות רבות לסייע לאבו מאזן, אולם מה שקרה הוא ההפך הגמור".

אתמול שיגר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני אבו עלא, מסר לשרת החוץ ציפי לבני לאחר הפגישה ביניהם. "הפלסטינים ימשיכו במשא ומתן", אמר, "אולם אם המגעים יגיעו למבוי סתום, מה נעשה? ניכנע? התנגדות על כל צורותיה היא זכות לגיטימית שעומדת בפנינו". אולם בשיחה באוחר יותר חזר בו אבו עלא מהדברים ובשיחה עם לבני אמר כי לא התכוון למאבק מזויין ואלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully